طلای واقعی پشتوانه عالی در برابر تمام بحران‌های مالی

به گزارش راشاتودی، کلودیو گراس، کارشناس سوئیسی بازار طلا، می‌گوید: در سایه بحران‌ها، سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های ایمن‌تر روی می‌آورند و به همین دلیل توجه تحلیلگران، بیش از پیش به سمت طلا جلب می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، گراس‌،‌ می‌گوید: سؤال این نیست که آیا قیمت طلا افزایش می‌یابد یا خیر. بلکه این پول‌های کاغذی هستند که در حال نوسان دادن قیمت طلا، هستند.

این کارشناس می‌گوید: یک اونس طلا همیشه یک اونس طلاست. بنابراین، این قیمت طلا نیست که افزایش می‌یابد و اگر شما بخواهید طلای واقعی بخرید، باید بیش از ارزش کاغذی آن،‌بپردازید.

گراس، می‌گوید: ارزش واقعی طلا و قیمت واقعی آن بر مبنای پول‌های کاغذی دو مفهوم متفاوت هستند. من معتقدم که قیمت طلا افزایش خواهد یافت اما قیمت کاغذی آن به صفر سقوط خواهد کرد، چرا که این مسئله بستگی به امنیت واقعی، پول‌های کاغذی دارد و بدهی کشورها بر آن اثر گذار است.

وی ادامه داد:‌ اگر شما طلای واقعی بخرید، شرایط کاملا متفاوت است و این یک خرید واقعی است و شما در قالب آن یک کالای واقعی و دارایی را، به تملک خود درآورده‌اید.

در شرایط کنونی، جهان با یک حباب بی‌سابقه بدهی به خاطر شیوع ویروس کرونا،‌ روبرو شده و تمام بازارهای مالی، بیش از حد رشد کرده‌اند.

گراس درباره بازارهای مالی می‌گوید: ما هنوز شاهد به حداکثر رسیدن نرخ بیکاری و ورشکستگی شرکت‌ها، نبوده‌ایم.

بسیاری از مردم هنوز فلج بوده و از شیوع کرونا، در واهمه هستند و هنوز بروز وحشت و صف‌های فروش در بورس را پیش رو داریم.

گراس، معتقد است، طلای واقعی که خارج از نظام‌های بانکی است، بهترین پناهگاه در برابر مخاطرات موجود در نظام کنونی مالی، جهان است. طلا کسانی را که آن را به صورت فیزیکی،‌ خریداری کرده‌اند، در صورتی که توسط دولت‌ها ضبط نشود، نجات خواهد داد.

به اعتقاد این کارشنس بازار طلا، پلاتین، و نقره هم گزینه‌های خوبی برای خرید فیزیکی هستند.

گراس معتقد است، پالادیوم، به خاطر اینکه در حال حاضر شاهد حباب قیمتی است، گزینه خوبی برای ذخیره سازی، نیست و دلیل حباب پلاتینیوم، صنعت خودروسازی بین‌المللی است

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه