ارزش دلار کاهش یافت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شواهد از آماده شدن بانک مرکزی آمریکا برای دوره طولانی سیاست های پولی انبساطی حکایت دارد. لورتا مستر- مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در کلیولند با اشاره به اینکه وظیفه بانک مرکزی در حال حاضر کمک به کلیت اقتصاد از طریق ابزارهای پولی و مالی موجود است وعده داد این بانک از کلیه ابزارهای در اختیار خود برای تقویت رشد اقتصادی و ثبات بخشی به اقتصاد استفاده کند. 

از زمان آغاز بحران کرونا تاکنون بانک مرکزی آمریکا بیش از هر بانک مرکزی دیگری در جهان اقدام به تزریق نقدینگی و خرید اوراق قرضه شرکتی و دولتی به صورت هفتگی کرده است. این بانک احتمال کاهش بیشتر نرخ بهره به سطح منفی را در صورت لزوم رد نکرده است اما مقامات آن گفته اند تا حد امکان ترجیح می دهند نرخ بهره را در سطوح فعلی خود حفظ کنند. تحلیل گران معتقدند علاوه بر کاهش هزینه های استقراض برای دولت، بانک مرکزی آمریکا از طریق پایین نگه داشتن نرخ بهره در تلاش است تا علاوه بر کمک به بازار کار، سرعت چرخش پول را در بازارها افزایش دهد. 

 باتوجه به اختلاف کم آرای جو بایدن و دونالد ترامپ در نظرسنجی های مختلف، پیشبینی پیروز انتخابات و مسیر دلار چندان کار راحتی نیست و معامله گران در خصوص زمان مناسب برای خرید یا فروش دلار با یکدیگر هم عقیده نیستند. انتخابات ریاست جمهوری روز سوم نوامبر ( ۱۳ آبان) برگزار خواهد شد اما به دلیل کرونا و طولانی بودن فرآیند اعلام نتیجه شمارش آرای پستی احتمالا اعلام نتایج با تاخیر مواجه خواهد شد. 

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه