چالش‌های اقتصادی نامزد دموکرات

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، اما با توجه به شرایط خاص جهان در سال جاری میلادی، بایدن در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر، قبل از آغاز اجرای وعده‌های اقتصادی خود باید بر ویروس کرونا غلبه کند. همچنین تحلیلگران اقتصادی در کنار کنترل ویروس کرونا از ضرورت تصویب بسته حمایتی جدید در این کشور نیز به عنوان گام‌های ضروری بایدن در صورت پیروزی نام می‌برند.‌

از سوی دیگر مرور تجربه‌های گذشته نشان می‌دهد ایجاد رفرم اقتصادی، موضوعی که بایدن وعده آن را داده است، در دوره‌های بحران غیر‌ممکن نیست و بایدن می‌تواند مانند اسلاف دموکرات خود مانند اوباما، از بحران اقتصادی کنونی سربلند خارج شود.

قدم اول بایدن؛ کنترل ویروس

در صورتی که در انتخابات ماه آینده موج آبی صحنه سیاست آمریکا را فرابگیرد و این حزب بتواند کنترل کاخ سفید و کنگره را نیز در دست بگیرد، بسیاری انتظار دارند که وعده‌های تحول اقتصادی که بایدن قول آنها را داده است، با تاخیر به اجرا در بیاید. در حقیقت کارشناسان بر این باورند که بایدن در ابتدای مسیر ریاست‌جمهوری خود قبل از هر اقدامی برای تحولات اساسی در اقتصاد آمریکا باید ویروس کرونا را تحت کنترل دربیاورد.

اگرچه بسیاری معتقدند که پیروزی جو بایدن در انتخابات سوم نوامبر می‌تواند واکنش آمریکا را به پاندمی کرونا با تحول اساسی روبه‌رو کند، اما نامزد حزب دموکرات باید اعتماد عمومی را به مردم این کشور بازگرداند تا از این طریق بتواند فعالیت‌های تجاری را به حالت نرمال قبل از آغاز پاندمی برساند.  به ‌نظر می‌رسد کمپین جو‌بایدن نیز به خوبی به این موضوع آگاهی دارد. جارد‌برنشتاین مشاور اقتصادی بایدن در نشستی و در جواب این سوال که دولت جدید چگونه می‌تواند مجموعه گسترده‌ای از اولویت‌های اقتصادی را مدیریت کند، گفت: تصور یک ریکاوری اقتصادی پایدار و قدرتمند بدون تحت کنترل درآوردن ویروس بسیار سخت است و به همین دلیل غلبه بر پاندمی قدم اول دولت جدید خواهد بود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه