جو روانی ناشی از تحریم‌های جدید بازار ارز را تکان داد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، قیمت ارز در صرافی‌ملی در حالی وارد کانال 30 هزار تومان شد که در بازار ازاد معامله‌گران با استناد به وضعیت پیش رو بهایی بسیاری بالاتر را برای فروش پیشنهاد می کنند . بازار ارز ایران در سال 1399 با بحرانی جدی روبرو شد . حالا قیمت ارز از کانال 15 هزار تومان به کانال 30 هزار تومان ورود کرده است تا بالاترین قیمت تاریخ دلار در ایران رد این محذوده به ثبت برسد .

 بروز بحران هایی در حوزه نقل و انتقال مالی از یک سو ، بلوکه شدن پول های ایران در سایر کشوها از سوی دیگر و قرارگیری در لیست سیاه اف ای تی اف در کنار تشدید تحریم ها و اعمال تحریم ثانویه امریکا علیه 18 بانک ایرانی زمینه را برای بروز بحران مهیا کرده است.

کامران ندری، کارشناس حوزه پولی، تاکید کرد: فشارهایی که امریکا آن را حداکثری می‌داند سبب شده بیشترین محدودیت‌ها بر فروش نفت کشور و و بخش مالی کشور بر می‌گردد. به باور من حتی افزایش قیمت ارز هم به تحریم‌های اخیر امریکا در رابطه با ۱۸ موسسه مالی و بانک کشور باز می‌گردد. طبیعی است ما اگر نتوانیم صادراتی داشته باشیم و یا ارز حاصل از آن را به اقتصاد خودمان بازگردانیم به انتظارات تورمی دامن زده می‌شود

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه