ادامه روند کاهشی دلار جهانی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ابتلا به کرونا همزمان با شروع فصل سرما در بسیاری از کشورهای جهان به سطح نگران کننده ای رسیده و این مساله باعث بازگشت برخی از محدودیت ها شده است. وضعیت به ویژه در اروپا هشدارآمیز است و فعالان بازار نگران اند ضربه دیگری به پیکر کم جان اقتصاد این کشورها وارد شود. لهستان، مجارستان و جمهوری چک از رکوردشکنی تعداد مبتلایان روزانه به کرونا خبر داده اند و در ورشو- ساعت مجاز برای حضور مردم در فروشگاه ها محدود شده است. 

در آلمان، آنگلا مرکل- صدراعظم این کشور در نشستی مشترک با شهرداران ۱۱ شهر بزرگ این کشور اعمال محدودیت ها در صورت شیوع بیشتر بیماری را بررسی کرده است. در اسپانیا نیز با افزایش شمار مبتلایان، شهر مادرید به طور کامل قرنطینه شد. احتمال وقوع قرنطینه های مشابه در انگلیس نیز وجود دارد. 

تاکنون بیش از ۳۷ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۲۹۶ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین یک میلیون و ۷۵ هزار و ۴۰۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با ۲۱۸ هزار و ۹۴۰ نفر، برزیل با ۱۵۰ هزار و ۲۳ نفر، هند با ۱۰۸ هزار و ۴۶ نفر، مکزیک با ۸۳ هزار و ۵۰۷ نفر و انگلیس با ۴۲ هزار و ۶۷۹ نفر بوده است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه