دلار جهانی ریزش کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با نزدیک شدن به موعد برگزاری زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حساسیت معامله گران نسبت به تحولات سیاسی و انتخاباتی در این کشور نیز بیشتر شده است. تمایل دموکرات ها به اعمال سیاست های محرک در مقیاس بسیار بزرگ در تضاد با چیزی است که جمهوری خواهان در نظر دارند. دموکرات ها به صورت کلی خواهان افزایش مستقیم عرضه پول به شکل یارانه، تزریق نقدینگی به بازار  و وام هستند در صورتی که جمهوری خواهان تقویت توان مالی اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق غیرمستقیم نظیر کاهش نرخ مالیاتی را دنبال می کنند. 

یکی از وعده های انتخاباتی تیم ترامپ، کاهش مجدد مالیات ها در صورت پیروزی در انتخابات بوده است که بعید به نظر می رسد به دلیل مخالفت دموکرات ها در کنگره انجام آن ممکن باشد. لایحه کاهش مالیاتی که تنها یک سال پس از انتخابات سال ۲۰۱۶ نهایی شد یکی از عوامل اصلی کاهش درآمدهای دولت و افزایش شدید بدهی های آمریکا قلمداد می شود و شماری از اقتصاددانان معتقدند پیامدهای مثبت چنین اقداماتی در تقویت رشد اقتصادی تنها برای مدت کوتاهی دوام دارد. 

 اگرچه جوبایدن هنوز با اختلاف اندکی در نظرسنجی ها از ترامپ پیش است اما نمی توان با قطعیت در خصوص برنده احتمالی سخن گفت. در شرایطی که دونالد ترامپ تردیدهایی در خصوص پذیرش نتیجه انتخابات در صورت شکست خوردنش را ایجاد کرده، رئیس جمهوری خواه سنا آمریکا گفته است پیروز انتخابات از هر کدام از دو حزب در ماه ژانویه رئیس جمهور خواهد شد و کسی نمی تواند مانع این کار شود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه