حرکت رو به جلوی دلار در معاملات خارجی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آمارهای منتشر شده از وضعیت تجاری آمریکا نشان دهنده آن است که کسری تجاری این کشور در ماه آگوست با افزایشی ۵.۹ درصدی همراه شده و به ۶۷.۱ میلیارد دلار رسیده که این رقم، بالاترین کسری تجاری ثبت شده آمریکا طی ۱۴ سال اخیر بوده است.

روند افزایشی در برخی از مقاصد امن سرمایه گذاری نظیر مسکن نشان می دهد که معامله گران هنوز نسبت به پیامدهای کرونا بر روی اقتصاد آمریکا و جهان نگران اند و بخشی از این نگرانی نیز به بازار ارز منتقل شده است. رشد قیمت مسکن نه تنها در آمریکا که در بسیاری از کشورهای دیگر به سطوح کم سابقه ای رسیده است تا جایی که متوسط نرخ مسکن در انگلیس و نروژ به بالاترین سطح سه سال اخیر خود و در هنگ کنگ به یکی از بالاترین سطوح ثبت شده خود در طول یک دهه اخیر رسیده است.

کریستالینا جیورجیوا- رئیس صندوق بین المللی پول با اشاره به اینکه بحران کرونا یک بحران اقتصادی و مالی تمام عیار برای اقتصاد جهانی بوده است از دشواری های مسیر پیش رو برای احیای رشد اقتصاد جهانی سخن گفت. صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود پیش بینی کرده بود اقتصاد جهان امسال ۴.۹ درصد کوچک شود اما به دلیل تقویت رشد اقتصادی بسیاری از کشورها در سه ماهه سوم احتمال بازنگری در این برآورد وجود دارد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه