چرا نوسانات دلار زیاد شد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، در سومین روز هفته، سکه در همان آغاز روز به کانال ۱۴ میلیونی بازگشت و ساعت ۴ بعدازظهر با قیمت ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد که ۸۰۰ هزار تومان بیشتر از روز یکشنبه بود.

به این ترتیب، به‌طور کامل افت ۸۰۰ هزار تومانی روز یکشنبه با افزایش ۸۰۰ هزار تومانی روز دوشنبه جبران شد. در بازار ارز نیز دلار دیروز بالای مرز ۲۹ هزار تومانی آغاز به کار کرد و در نهایت هم با قیمت ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان بسته شد. این قیمت ۹۰۰ تومان بیشتر از روز یکشنبه بود. با توجه به نوسانات شدید رفت و برگشتی روزهای یکشنبه و دوشنبه می‌توان گفت معامله‌گران سکه و دلار در وضعیت لغزانی به سر می‌برند؛ آنها طی دو روز دو نوسان شدید بالای هزار تومان را تجربه کردند و هر تصمیم اشتباهی در این روزها می‌توانست آنها را دچار ضرر و زیان‌های سنگین کند.

گروهی از فعالان اعتقاد دارند، نوسانات شدید دلار به‌دلیل واکنش بازار به حدس‌های احتمالی است که در مورد انتخابات آمریکا دارد. از نگاه آنها، هر چقدر حدس بازار تقویت شود که جو بایدن رئیس‌جمهور آتی آمریکا خواهد بود، قیمت سکه و دلار افت می‌کند و هر چقدر از حضور دوباره ترامپ اطمینان حاصل پیدا کند، می‌توان شاهد افزایش قیمت‌ها بود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه