احتمال روند صعودی طلا جهانی در معاملات هفته جاری

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز به کیتکونیوز گفت: خبر مثبت شدن تست کرونای ترامپ، همه عوامل دیگر شامل آمار اقتصادی و بسته کمک مالی کرونایی را کنار زد. طلا عقب نشینی کرد اما با توجه به سرمایه ای که بیرون از بازار وجود دارد، این فلز ارزشمند از پتانسیل زیادی برای صعود برخوردار است. در حال حاضر سفته بازان زیادی در بازار طلا وجود دارند و بازار را پایینتر می برند.

وی در ادامه افزود: به نظر می رسد طلا فعلا در محدوده ۱۹۰۰ دلار مانده است. خبر ابتلای ترامپ به ویروس کرونا به دلیل ابهامات فزاینده، ممکن است افراد زیادی را به سمت طلا بکشاند اما با توجه به همبستگی طلا با بازار سهام، وضعیت این فلز زرد به واکنش بازارهای سهام به تحولات هفته جاری بستگی خواهد داشت.

پیتر هاگ، مدیر معاملات جهانی کیتکومتالز هم اظهار کرد: هفته جاری همه به اخبار مربوط به بیماری ترامپ و احتمال نهایی شدن بسته کمک مالی کرونایی جدید در آمریکا چشم خواهند دوخت. اگر رییس جمهور آمریکا واقعا بیمار شود، برای طلا به دلیل ابهاماتی که در خصوص فعالیت دولت آمریکا بدون ترامپ ایجاد می شود، مثبت خواهد بود. اما بازارهای سهام در چنین شرایطی احتمالا عملکرد ضعیفی خواهند داشت زیرا همه به دنبال نقدینگی هستند و این موضوع برای فلزات ارزشمند منفی خواهد بود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه