ریزش دوباره بورسها در آمریکا و آسیا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  هر چند از سرعت اشتغال زایی در بزرگ ترین اقتصاد جهان کاسته شده اما اخبار مربوط به بازار کار آمریکا کماکان امیدوارکننده است: نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه سپتامبر باز هم کاهشی شده و رقم ۷.۹ درصد را ثبت کرد. این نرخ بیکاری که ۰.۵ درصد کمتر از ماه قبل بوده، کمترین نرخ بیکاری این کشور در طول پنج ماه اخیر است.

تک رقمی ماندن نرخ بیکاری در آمریکا از آن جهت برای بازارهای مالی این کشور اهمیت دارد که می تواند فشار روی دولت و کنگره را برای تامین مالی مورد نیاز پرداخت بیمه های بیکاری کم کند. دولت آمریکا برای مقابله با کرونا تاکنون چیزی حدود ۳.۵ تریلیون دلار هزینه کرده و مذاکرات برای اجرایی شن یک بسته حمایتی بزرگ دیگر به اعتبار حدود دو تریلیون دلار در جریان است. تامین این نقدینگی در ماه های اخیر بانک مرکزی آمریکا را وادار به بازنگری در سیاست های نرخ بهره ای و تورمی خود کرده است. 

وزیر خزانه داری آمریکا بار دیگر برای رایزنی با دموکرات ها در خصوص اجرایی شدن یک بسته حمایتی جدید به کنگره رفت. استیون منوچین با سازنده خواندن دیدار خود با نانسی پلوسی- رئیسکنگره، گفته است که به اجرایی شدن یک بسته حمایتی جدید امیدوار است: می خواهم بگویم که داریم به طور جدی تلاش می کنیم تا این کار را انجام دهیم. فضای گفت و گوها عقلانی و آرام است و انتظار داریم به نقطه ای برسیم که مورد توافق هر دو طرف باشد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه