ادامه ریزش‌های بورسی اروپا و آسیا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ وزیر خزانه داری آمریکا بار دیگر برای رایزنی با دموکرات ها در خصوص اجرایی شدن یک بسته حمایتی جدید به کنگره رفت. استیون منوچین با سازنده خواندن دیدار خود با نانسی پلوسی- رئیسکنگره، گفته است که به اجرایی شدن یک بسته حمایتی جدید امیدوار است: می خواهم بگویم که داریم به طور جدی تلاش می کنیم تا این کار را انجام دهیم. فضای گفت و گوها عقلانی و آرام است و انتظار داریم به نقطه ای برسیم که مورد توافق هر دو طرف باشد.

یکی از اصلی ترین موارد مورد اختلاف دموکرات ها و جمهوری خواهان، میزان و چگونگی حمایت های نقدی از شهروندان آمریکایی است. دموکرات ها معتقدند پرداخت های نقدی از ۱۲۰۰ دلار در ماه باید به ۱۸۰۰ دلار در ماه افزایش پیدا کند که این مبلغ طبق پیشنهاد دموکرات ها به جای یک بار پرداخت ماهانه در طول چهار پرداخت هفتگی و هر هفته ۴۵۰ دلار خواهد بود. جمهوری خواهان اما موافق پرداخت یارانه نقدی مستقیم با مبلغ کمتر و البته پرداخت ماهانه (در یک نوبت) هستند. اعتبار بسته حمایتی قبلی در ماه ژوئیه به پایان رسیده بود.  

روند احیای اقتصاد جهانی در سه ماهه سوم سال اگرچه سرانجام پس از ماه ها رشد منفی بسیار کم از سر گرفته شد اما آمارهای رشد کمتر از چیزی بودند که در بسیاری از موارد انتظار می رفت و این رویه در صورت تداوم بدان معنا خواهد بود که رشد اقتصادی در سه ماهه پایانی سال نیز کمتر از حد انتظار باشد. بازار کار و جمعیت بالای بیکاران یکی از اصلی ترین دغدغه های حال حاضر اقتصاددانان است و آن ها نگران اند بدون رونق بازار کار، احیای کامل مخارج مصرفی و از سرگیری سرمایه گذاری ها ممکن نباشد. در صورتی که جریان سرمایه های جدید در سطوح پایین فعلی باقی بمانند، مشکل نقدینگی بانک های مرکزی را وادار خواهد ساخت تا به  تزریق سنگین خود به بازار ادامه دهند و این مساله دارای پیامدهایی روی حوزه تورمی و نرخ های بهره خواهد بود.  

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه