شاخص دلار جهانی سبز شد

به گزارش رویترز، در ادامه سیگنال دهی متناقض به بازارهای مالی، این بار یکی از مدیران ارشد بانک مرکزی آمریکا از احتمال طولانی شدن روند احیای اقتصادی این کشور خبر داده است. پاتریک هارکر- مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در فیلادلفیا گفته است فرض غالب این است که تا اواخر سال آینده، واکسن کرونا به طور گسترده در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هارکر با بیان اینکه کووید-۱۹ یک درس بسیار دردناک برای اقتصاد جهان بود گفت: به ما یاد داد که هنوز برای مواجهه با یک بحران تمام عیار آن طور که باید، آماده نیستیم. حتی اگر احیای اقتصاد سریع انجام شود و جلوی مرگ و میرهای بیشتر گرفته شود، تا ۲۰۲۳ طول خواهد کشید تا بازار کار به وضعیتی برسد که بتوانیم آن را اشتغال کامل بنامیم. هنوز کرونا تمام نشده اما مساله مهم این است که ریشه ها و عوامل آسیب وحشتناک یک ویروس به اقتصادمان را شناسایی کنیم و کارهای لازم را برای تکرار نشدن این اتفاق انجام دهیم.  

شماری از کشورهای مختلف برآورد خود از رشد اقتصادی امسال را افزایش داده اند اگرچه رشد اقتصادی بسیاری از کشورها حتی در سناریو خوش بینانه نیز منفی باقی خواهد ماند. جان ویلیامز- مدیر دفتر منطقه ای بانک مرکزی آمریکا در نیویورک گفته است روند احیای رشد اقتصادی آمریکا قوی تر از چیزی بوده است که پیشتر تصور می شد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه