بایدن یا ترامپ؟ کدام به سود سهام است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ این در حالی است که سایت‌های مختلف در مقطع کنونی شانس دو نامزد را تقریبا برابر هم در نظر گرفته‌اند و از این رو احتمال برنده شدن یکی از دو نامزد در انتخابات ماه نوامبر نزدیک به احتمال شیر یا خط یک سکه است. اکنون سوالات زیادی در مورد تاثیر نتایج مناظره روز سه‌شنبه و همچنین نتیجه انتخابات بر بازارهای سهام وجود دارد.

 تحلیلگران بر این باورند که پیروزی هر کدام از دو نامزد تاثیرات متفاوتی بر بازارها خواهد داشت. در حالی که بازارها پیش‌بینی می‌کنند بایدن در صورت پیروزی نرخ‌های مالیات را افزایش دهد از سوی دیگر می‌دانند احتمالا ترامپ به اقدامات مقررات‌زدایانه خود ادامه خواهد داد؛ اما از سوی دیگر ریسک‌های پیروزی احتمالی ترامپ بر تجارت جهانی نیز موضوعی نیست که به سود بازارهای سهام تمام شود. در حالی که شاید نتوان تاثیر کلی نتیجه انتخابات بر بازارها را تخمین زد اما در مورد گروه‌های مختلف سهام می‌توان با اطمینان بیشتری برندگان پیروزی هر کدام از دو نامزد را پیش‌بینی کرد.

  سهام‌های برنده مناظره کدامند؟

عملکرد قوی جو بایدن که اکنون در نظرسنجی‌های مختلف کمی از رقیب خود پیش است در مناظره سه‌شنبه شب، از دیدگاه تحلیلگران می‌تواند سبب بهبود قیمت سهم‌هایی شود که مرتبط با تجارت جهانی و انرژی‌های تجدیدپذیر هستند. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود پیروزی احتمالی ترامپ در مناظره اول سهام‌های بخش انرژی‌های فسیلی و صنایع دفاعی را تقویت کند. به هر حال می‌توان این گزاره را مطرح کرد که مناظره سه‌شنبه شب که اولین مناظره از سه مناظره برنامه‌ریزی شده دو نامزد است، لحظه‌ای پراهمیت برای وال‌استریت به حساب می‌آید.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه