سه متغیر کاهش نوسان دلار

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ در ابتدای روز شنبه، خریدهای ارزی در بازار زیاد بود و این ارز به همین واسطه وارد کانال ۲۹ هزار تومانی شد. زمانی که قیمت دلار وارد محدوده ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان شد، میزان فروش‌ها افزایش یافت و این ارز به کانال ۲۸ هزار تومانی بازگشت.

 ساعت ۴بعدازظهر، در معاملات عمده، این ارز با قیمت ۲۸ هزار و ۷۵۰ تومان موردمعامله قرار می‌گرفت که تنها ۵۰ تومان بالاتر از روز آخر هفته گذشته بود. روز پنج‌شنبه دلار بالای ۷۰۰ تومان رشد کرده بود و رشد ۵۰‌تومانی روز شنبه نشان می‌داد که متغیرهایی زمینه‌ساز کاهش نوسان افزایشی بازار شده‌اند.

به گفته فعالان، سه متغیر کاهشی سرعت رشد نوسان دلار در ابتدای هفته‌جاری را کاهش دادند. اولین متغیر، نزدیک‌شدن به مرز مقاومتی مهم ۲۹‌هزار و ۴۰۰ تومان بود. علامت کاهشی دوم، خبرهای مبنی بر افزایش عرضه ارز به‌خصوص در بخش حواله درهم بود. در این میان، عده‌ای از فعالان هم عنوان می‌کردند که خبرهای جدید سیاسی و اقتصادی تا حدی انتظارات افزایشی معامله‌گران را تعدیل کرد. صبح روز شنبه بسیاری از کانال‌های اطلاع‌رسانی این خبر را برجسته کردند که صادرات نفت ایران بار دیگر افزایش پیدا کرده است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه