سنگینی مرگ‌های کرونایی بر شانه‌های ترامپ

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، پایان روز سه‎شنبه برای «دونالد ترامپ» پایان روزی سخت بود. روزی که او طعم تنهایی در مجمع عمومی سازمان ملل را چشید و با عبور آمار مرگ و میرهای کرونایی امریکا از مرز 200 هزار نفر و انگشت اتهام خانواده‌های این قربانیان و خانواده‌های 7 میلیون نفر مبتلا به سوی سیاست‌های اشتباه او، این تنهایی را در کشورش نیز حس کرد. اما 6 هفته مانده به انتخابات 2020 دست و پا زدن او با بیان این جمله که «این آمار شرم‌آور است»، «اگر من نبودم، این آمار به 2.5 میلیون نفر می‌رسید»، هم دردی از دردهای او درمان نکرد.

درست هشت ماه پیش، در 20 ژانویه 2020 (30 دی 1398)، اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در امریکا به ثبت رسید. در این مدت 205 هزار و 491 امریکایی (مطابق آمار عصر دیروز) به دلیل ابتلا به این ویروس جان سپردند، یعنی به طور متوسط ماهانه 25 هزار و 686 نفر. اما بویژه در شروع این شیوع، رئیس جمهوری امریکا تلاش کرد، آن را نادیده بگیرد. آن طور که اخیراً در کتاب «خشم»، اثر «باب وودوارد» که حاصل 18 مصاحبه وی با «دونالد ترامپ» است، فاش شده، رئیس جمهوری امریکا قصد داشته با کوچک نشان دادن این بیماری مهلک از ترس و وحشت مردمش بکاهد. اما این اقدام او موجب شده مردم بدون آگاهی از خطری که تهدیدشان می‌کند، به خیابان‌ها بروند و روند سیر بیماری سریع‌تر از هر جا پیش رود.

به گزارش سایت رونامه بریتانیایی «گاردین»، «دونالد ترامپ» هنوز هم دست از این سیاست برنداشته و قصد دارد همه مسئولیت‌ها را از دوش خود ساقط کند. او دیروز هنگامی که قصد داشت به کمپینی در «پیتسبورگ» برود، در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره سیاست‌های دولت در مبارزه با کرونا، این آمار را شرم‌آور خواند و گفت: «فکر کنم اگر درست درباره کرونا عمل نمی‌کردیم 2.5 میلیون نفر تا حالا قربانی کرونا شده بودند.» ترامپ در حالی این سخنان را گفت که اکنون 5 ماه است، کشورش در صدر ابتلا به کرونا ایستاده است و 7 میلیون نفر در این کشور به این ویروس مرگبار مبتلا شده‌اند که رقمی اندکی بیش از یک چهارم کل مبتلایان به کرونا در جهان است. «ترامپ» در پاسخ به این خبرنگار، همان خطی را که در مجمع عمومی سازمان ملل پی گرفته بود، ادامه داد و چین را مقصر مرگ امریکایی‌ها قلمداد کرد و گفت: «چین باید این بیماری را در مرزهای خود متوقف می‌کرد. اما اجازه داد این اتفاق بیفتد.»

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه