سورپرایز اکتبر ترامپ زودتر از موعد اتفاق افتاد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، اما سوال این است: چگونه؟ استیو شاگاریس، تحلیلگر الجزیره در گزارشی نوشت: هر چهار سال یک بار در این بازه زمانی، ناظران سیاسی در انتظار «سورپرایز اکتبر» به سر می‌برند که آن می‌تواند یک گاف سیاسی باشد، به حدی که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در پیش رو را تحت‌تاثیر قرار دهد و تقریبا هم هر چهار سال یک موضوعی رخ می‌دهد و جامعه سیاسی یک تکان اساسی می‌خورد.

در سال ۲۰۱۶ دو سورپرایز اتفاق افتاد: فیلم هالیوودی ترامپ که در هفتم اکتبر لو رفت و داستان ایمیل‌های هیلاری کلینتون در ۲۸ اکتبر. اما به نظر می‌رسد سورپرایز اکتبر در سال ۲۰۲۰ یک ماه زودتر از موعد سر و کله‌اش پیدا شده است: «مرگ نابهنگام روث بیدر گینزبرگ، قاضی دیوان عالی کشور آمریکا و آغاز جنگ و جدل برای پر کردن کرسی خالی او.» البته همگان می‌خواهند بدانند که این چه تاثیری بر انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات کنگره در ماه نوامبر خواهد داشت، اما پاسخ این است: کسی دقیقا نمی‌داند.

برای درک صحیح چگونگی نمایش همه اینها، سر و صدای سیاستمداران را قطع و به صحبت‌های رای‌دهندگان دقت کنید و واکنش‌های آنها را در هفته‌های آینده نسبت به انتخاب مجدد ترامپ و نبرد نامزدی دیگر را از نزدیک بررسی کنید. در ایام منتهی به این روز حساس، اشاره کمی نسبت به اینکه مرگ قاضی دیوان عالی آمریکا چه تاثیری در انتخابات خواهد داشت، شده است. نظرسنجی فاکس‌نیوز که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد که رای‌دهندگان به جو بایدن نسبت به ترامپ اعتماد بیشتری دارند و نسبت آنها ۵۲ به ۴۵ درصد است و آنها گفتند که بایدن در موضوع انتخاب نامزدها در دیوان عالی کشور بهتر کار خواهد کرد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه