شروع پرقدرت بورس‌ها در آمریکا و آسیا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تنش ها بین آمریکا و چین کماکان یکی از اصلی ترین دلایل نگرانی معامله گران در جهان است. وزارت خارجه چین در بیانیه ای از اعمال محدودیت هایی بر روی فعالیت کارکنان سفارت خانه و کنسولگری آمریکا در چین و هنگ کنگ خبر داد. این اقدام پس از آن صورت می گیرد که آمریکا ویزای حدود ۱۰۰۰ نفر از اتباع چینی (دانشجویی و فرصت مطالعاتی) را به بهانه ارتباط آن ها با ارتش چین ابطال کرد. دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا در سخنانی مدعی شده است که چین می خواهد جو بایدن- رقیب وی در انتخابات به پیروزی برسد.

به نظر می رسد که شرکت های بزرگ آمریکایی بر خلاف رئیس جمهور این کشور، تمایلی به خروج از بازار چین ندارند. نتایج یک نظرسنجی صورت گرفته توسط اتاق بازرگانی آمریکا نشان می دهد که ۹۲.۱ درصد شرکت های آمریکایی برنامه ای برای خروج از بازار چین ندارند و تنها ۵.۱ درصد شرکت هایی که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سال درآمد دارند گفته اند احتمال خروج از بازار چین را زیر نظر دارند. هم چنین تنها ۴.۳ درصد این شرکت ها گفته اند که خط تولید خود در چین را به جای دیگری منتقل خواهند کرد.

پیش از این وزارت خارجه آمریکا تصمیم گرفته بود حضور شهروندان این کشور در رویدادهای فرهنگی و علمی که توسط سفارت چین و یا کنسولگری ها در این کشور برگزار می شوند را محدود کند.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه