رشد دلار تندتر شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، با این حال، بیشتر معامله‌گران اعتقاد دارند که روند هفته جاری و واکنش معامله‌گران‌به سقف‌های تاریخی سکه و دلار از اهمیت زیادی برای آینده بازار برخوردار است. بازارها به پیچ حساسی رسیده‌اند که عبور از آنها، فاز جدیدی از انتظارات را برای معامله‌گران ایجاد خواهد کرد. در نقطه مقابل، بازگشت از سقف‌های قیمتی می‌تواند التهابات بازار را تا حد زیادی کاهش دهد و معامله‌گران کاهشی را در بازار فعال‌تر کند.

برخی از فعالان عنوان می‌کنند معامله‌گران‌ به احتمال زیاد در آستانه سقف تاریخی دلار یعنی عدد ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومانی، در زمینه خرید تردید خواهند کرد. این گروه معتقدند در آستانه سقف‌های تاریخی و نقاط مقاومتی، احتیاط معامله‌گران بزرگ بیشتر از قبل می‌شود و تا زمانی که از شکستن سقف اطمینان حاصل نکرده باشند، در موقعیت خرید قرار نخواهند گرفت. این درحالی است که عده دیگری باور دارند، بازار با تغییرات انتظارات و ورود تقاضای جدید مواجه شده است و این عوامل می‌توانند زمینه‌ساز ثبت قیمت‌های تاریخی جدیدی در بازار شوند. در کنار این، افزایشی‌ها باور دارند که دلار با افزایش قابل‌توجه هفته‌های اخیر برای معامله‌گران سایر بازارها جذاب‌تر خواهد شد.

سکه ۳۰ قدم تا کانال جدید

روز پنج‌شنبه بسیاری از کانال‌های اطلاع‌رسانی و رسانه‌های خبری اشاره کردند که قیمت سکه امامی از مرز ۱۲ میلیون تومانی عبور کرده است؛ بخشی از واقعیت در این خبر وجود داشت، ولی نکته مهم‌تر این بود که قیمت بسته شده فلز گران‌بهای داخلی، زیر مرز ۱۲ میلیونی و روی عدد۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان قرار گرفت. البته این قیمت سکه در معاملات عمده بود و دشوار است کسی در روز پنج‌شنبه موفق شده باشد حوالی ساعت ۴ عصر در حجم خرد، سکه را زیر ۱۲میلیون تومان خریداری کرده باشد. با این حال، برای بررسی روند بازارها، قیمت این فلز گران‌بها در معاملات عمده گزارش می‌شود، چراکه خبر از رفتارهای متقاضیان و عرضه‌کنندگان بزرگ می‌دهد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه