فلز زرد تحت تاثیر قیمت دلار قرار گرفت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این دورنمای کوتاه مدت همزمان با ثبت کاهش هفتگی قیمت طلا در هفته معاملاتی پرنوسان ارایه شد. طلا اوایل هفته شروع قدرتمندی داشت و مرز قیمت ۲۰۰۰ دلار را امتحان کرد اما پس از این که با رشد ارزش دلار و صعود این ارز به بالاترین حد بیش از دو سال اخیر روبرو شد، عقبگرد پیدا کرد. معاملات هفته جاری به دلیل تعطیلات روز کارگر آمریکا در روز دوشنبه کوتاه تر بوده و به معنای آن است که سرمایه گذاران می توانند انتظار داشته باشند طلا بین حمایت در سطح ۱۹۲۰ دلار و مقاومت در سطح ۲۰۰۰ دلار باقی بماند.

هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک سه دلار و ۵۰ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۹۳۴ دلار و۳۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۲.۱ درصد کاهش ثبت کرد. بازار طلا روز جمعه پس از انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا که نشان داد اقتصاد این کشور در ماه میلادی گذشته حدود ۱.۴ میلیون شغل ایجاد کرده است، با فشار فروش روبرو شد. نرخ بیکاری آمریکا در اوت به ۸.۴ درصد کاهش یافت و دستمزدها ۰.۴ درصد افزایش داشت.

برخی از تحلیلگران معتقدند که بهبود اخیر دلار آمریکا چندان تعجب برانگیز نبوده است. بیل باروچ، رئیس شرکت بلو لاین فیوچرز در این باره گفت: در حال حاضر نوبت حرکت دلار است

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه