آخر هفته کاهشی دلار

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ روز پنج‌شنبه، دلار ۲۵۰تومان افت قیمت را به ثبت رساند و روی عدد ۲۴هزار و ۲۰۰ تومان قرار گرفت. این افت از آن جهت اهمیت داشت که می‌تواند تا حدی افزایشی‌های بازار را از رشد بیشتر قیمت حداقل در کوتاه‌مدت ناامیدتر کند. با این حال، معامله‌گران بزرگ به‌سرعت فروشنده نخواهند شد.

آنها به دقت سطوح حمایتی را رصد خواهند کرد و در صورتی که دلار در این سطوح با افزایش خریدها مواجه نشود، اقدام به فروش خواهند کرد. اولین نقطه حمایتی پیش‌روی بازار، مرز ۲۴هزار تومانی است و پس از آن سطح ۲۳هزار و ۸۰۰ تومانی حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. معامله‌گران فنی در ۱۰ روز گذشته، بارها عنوان کرده‌اند تا زمانی‌که قیمت دلار بالای سطح ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار دارد، اقدام به فروش نخواهند کرد.

افت قیمت دلار در روز پنج‌شنبه موجب شد که فروش‌ها در بازار سکه نیز شدت پیدا کند و در نتیجه قیمت این فلز گرانبها نیز در جاده کاهشی قرار گرفت. در آخرین روز هفته، فلز گرانبهای داخلی ۱۵۰ هزار تومان افت قیمت را به‌ثبت رساند و روی عدد ۱۱میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفت. عامل دیگری که به افت قیمت سکه کمک کرد و تعداد فروشنده‌ها را در بازار بالا برد، عدم توان طلا در بازارهای جهانی برای صعود به سوی نرخ‌های بالاتر بود. به گفته فعالان، طلای جهانی در هفته‌جاری بیشتر از آنکه حامی قیمت سکه بوده باشد، نقش ضربه‌گیر قیمتی را برای سکه‌ بازی کرده است. قیمت بسته‌شده طلای جهانی از اهمیت زیادی برای بازیگران بازار سکه برخوردار است.

دلار بیش از ۳ درصد افزایش یافت

با وجود افت روز آخر دلار، این ارز در هفته‌ای که گذشت، بیش از ۳ درصد رشد قیمت را به‌ثبت رساند. دلار پنج‌شنبه دو هفته پیش در کانال ۲۳ هزار تومانی حضور داشت و پس از آغاز به‌کار بازارها در هفته‌جاری در ابتدا از سطح ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی عبور کرد و در گام دوم، وارد کانال ۲۴هزار تومانی شد. در واقع به‌نظر می‌رسد در هفته‌ای که گذشت، میزان تقاضا در بازار بالا رفته بود و همین عامل موجب شد که دلار وارد سطوح تازه‌ای شود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه