دلار در قعر دو ساله

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اظهارات جدید رئیس بانک مرکزی آمریکا بر ابهامات مسیر آینده سیاست گذاری بزرگ ترین بانک مرکزی جهان افزوده است. جروم پاول- رئیس بانک مرکزی آمریکا که پیشتر  گفته بود تحت سیاست گذاری جدید، نرخ تورم به تدریج از سطح هدف گذاری شده دو درصدی عبور خواهد کرد، در یک موضع گیری جدید گفت قرار است نرخ تورم در محدوده دو درصدی نوسان کند و اجازه داده نخواهد شد که اختلاف تورم با سطح دو درصدی هدف گذاری شده خیلی زیاد شود.

تحلیل گران ارزی معتقدند معنای سخنان پاول این خواهد بود که نرخ بهره برای مدت طولانی تری از حد انتظار قبلی در سطح بسیار کم حفظ خواهد شد و حتی ممکن است در یک سنت شکنی، بانک مرکزی آمریکا تصمیم بگیرد راه همتایان خود در اروپا و ژاپن را در پیش گیرد و نرخ بهره را به سطح منفی برساند.

سیاست گذاری قبلی تورمی از سال ۲۰۱۲ تاکنون چارچوب اصلی سیاست گذاری های پولی و مالی فدرال رزرو بوده است. پاول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نرخ تورم بسیار پایین فعلی می تواند ریسک های محسوسی را متوجه اقتصاد کند، افزود: انتظار بسیاری از فعالان بازار در حال حاضر این است که نرخ تورم را به سمت بالا سوق دهد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه