تولید شمش طلا در کشور ۱۴درصد افزایش یافت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، داریوش اسماعیلی صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح فاز دو پروژه معدن طلای ساریگونی قروه که همزمان با آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی به صورت ویدیوکنفرانس با حضور رئیس جمهوری انجام شد، با تاکید براینکه فلز طلا یکی از ارزشمندترین سنگ‌ها در دنیا و پشتوانه مهمی برای ارز، گوشی‌های هوشمند، صنعت هوا و فضا و صنایع شیمیای و غیره است، گفت: مجموع ذخایر طلای جهان ۵۰ هزار تن است که سهم ایران از این میزان ۳۲۰ تن طلای قطعی در ۲۴ معدن کشور است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه البته براساس برآوردهای اکتشافی، این ذخیره تا ۴۰۰ تن قابل افزایش است، اظهار کرد: براساس اکتشافات هزار نقطه امیدبخش معدن طلا را در قالب ۳۷ پروژه در دست داریم که با تحقق و عملیاتی‌شدن این پروژه‌ها میزان تولید ما از ۳۲۰ تن به چندین برابر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: مجموع تولید طلای جهان ۳۲۰۰ تن است که در ایران در سال ۱۳۹۱ بیش از ۸۵۰ کیلوگرم بوده و در سال ۱۳۹۸ به ۱۲ تن افزایش پیدا کرده است. در طول  هفت سال گذشته، میزان تولید شمش طلا به ۱۴ برابر افزایش پیدا کرده است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه