هوک: برجام حتی امضا هم ندارد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه اختصاصی با «رادیو فردا» ضمن ابراز امیدواری برای بازگشت تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران ظرف ۲۹ روز مدعی شد: «اتفاقات خوب زیادی رخ خواهد داد. تحریم‌های تسلیحاتی ایران تمدید می‌شود و ایران اجازه غنی‌سازی اورانیوم نخواهد داشت».

علی‌رغم آنکه بسیاری از کارشناسان بین‌المللی و حتی مقام‌های آمریکایی معتقدند از آنجایی که واشنگتن در برجام حضور ندارد، نمی‌تواند به مکانیسم ماشه استناد کند، برایان هوک بار دیگر با قائل شدن حق استفاده از این مکانیسم برای آمریکا، ایران را به نقض تعهداتش در قبال برجام متهم کرد.

* از طریق وکلای آمریکا فرایندهای قطعنامه ۲۲۳۱ را دنبال می‌کنیم

هوک مدعی شد: «قطعنامه سازمان ملل متحد (۲۲۳۱) که موجب لغو تمامی تحریم‌های سازمان ملل (علیه ایران) شد، بروشنی فرایندهای لازم را توضیح می‌دهد. آمریکا با شفافیت تمام این فرایندها را دنبال خواهد کرد. ما در وزارت خارجه بهترین وکیل‌های جهان را داریم و مسئله پیش آمده از حمایت هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برخوردار است. کنگره آمریکا از توافق هسته‌ای باراک اوباما حمایت نکرد اما از این کنگره حامی مایک پامپئو (وزیر خارجه آمریکا) برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است».

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه