دلار گرفتار حبس شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، با این حال، این افت هم باعث نشد که در دیدگاه معامله‌گران نسبت به آینده قیمتی این ارز تغییر خاصی ایجاد شود، چرا که رفت و برگشت در کانال ۲۳ هزار تومان، طی روزهای اخیر چند بار اتفاق افتاده است.

در کنار این، بازار از ۲۷ مردادماه، کشش رفتن به آن سوی محدوده ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومانی را از خود نشان نداده است و در سوی دیگر، هنگام پایین رفتن از محدوده ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومانی مورد حمایت معامله‌گران واقع شده است. در واقع حدود ۷ روز است که قیمت دلار در یک دامنه نوسانی ۴۰۰ تومانی حرکت کرده و فاصله سقف با کف قیمت در حدود ۷/ ۱ درصد بوده است. برای درک شدت کاهش نوسان دلار کافی است به نوسان این ارز در هفته منتهی به ۲۵ مرداد دقت کنیم که قیمت بین ۳ کانال ۲۱، ۲۲ و ۲۳ هزار تومان حرکات خود را به ثبت رساند.

به همین دلیل است که رئیس‌کل بانک مرکزی عنوان می‌کند که «بازار ارز در آرامش به سر می‌برد و در یک هفته گذشته ثبات به بازار بازگشته است.» این مساله نشان می‌دهد که رئیس‌کل از روندی که در بازار شکل گرفته است، رضایت دارد، مخصوصا اینکه قبل‌تر گفته بود که بازارساز در درجه اول به‌دنبال ثبات قیمت‌هاست و پس از آن کاهش قیمت را پی می‌گیرد. در حال حاضر هدف اول که کاهش نوسان است، محقق شده است؛ سوال مهم این است که آیا قیمت‌ها از سقف ۲۵ هزار تومانی سال ۹۹ فاصله بیشتری خواهد گرفت یا بازار بار دیگر به سوی این نرخ حرکت خواهد کرد؟ در وضعیت فعلی، معامله‌گران نسبت به آینده قیمتی بازار چندان مطمئن نیستند و سعی می‌کنند خرید و فروش خاصی انجام ندهند یا اینکه در دامنه محدود اقدام به نوسان‌گیری کنند.

 افزایشی‌های بازار منتظر شکسته شدن محدوده ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومانی هستند و کاهشی‌ها، به‌دنبال افت دلار به زیر سطح ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومانی

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه