نرخ ارز واردات اعلام شد

علی سعیدی با اشاره به آخرین آمار تفکیکی تامین ارز کالاهای اساسی، بازرگانی و خدماتی گفت: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا پایان ۲۸ فروردین ماه، در مجموع دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار ارز برای گروه‌های مختلف کالایی تامین ارز صورت گرفته است.

سعیدی افزود:‌ در گروه کالاهای اساسی و دارو با نرخ ارز ۲۸ هزار ۵۰۰ تومان، ۵۳۳ میلیون دلار ارز تامین شده است. همچنین در گروه کالاهای تجاری و بازرگانی که ارز آن با نرخ متوسط ۴۱ هزار تومان است، یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار، در بخش واردات در مقابل صادرات یا به عبارتی بازار اشخاص که با نرخ توافقی انجام می‌شود، ۴۸۵ میلیون دلار ارز و در بخش خدمات که با نرخ ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان (آخرین نرخ) معادل ۸۸ میلیون دلار ارز تامین شده است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، ادامه داد:‌ همچنین در بخش‌های مختلف کالایی مثل کالاهای اساسی و کشاورزی ۴۶۳ میلیون دلار و در بخش دارو و تجهیزات پزشکی ۷۰ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته استمدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

سعیدی با اشاره به جلسه حراج شمش طلا در روز گذشته گفت: در آخرین جلسه معاملاتی شمش مرکز مبادله ارز و طلا که روز گذشته انجام شد، از مجموع ۴۵۹ شمش عرضه شده، ۲۵۲ قطعه شمش با متوسط قیمت ۴ میلیارد و ۸۸۶ میلیون تومان، مورد معامله قرار گرفت.  

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه