جزییات جدید از حراج شمش طلا / حراج بعدی چه زمانی است؟

  •  

سومین حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران امروز یکشنبه هشتم بهمن ماه با حضور خریداران و فروشندگان در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار شد. از مجموع ۱۱۲ شمش طلای عرضه شده استاندارد یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار، ۷۹ شمش طلای استاندارد مورد معامله قرار گرفت. شمش های طلای استاندارد، در حراج حضوری امروز با میانگین قیمت ۳ میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است، دومین حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با عرضه ۳۷ کیلوگرم شمش طلای رفع تعهد ارزی برگزار شد که از این میزان عرضه براساس مکانیسم عرضه و تقاضا و روش حراج حضوری، ۵ کیلوگرم شمش با قیمت میانگین ۳ میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت. در جلسه اول حراج که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شده بود ۱۰ شمش طلای یک کیلویی به فروش رسید.

فعالان بازار طلا و سکه، آغاز حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را اقدام مهم و اثر گذار بانک مرکزی در کاهش التهابات بازار طلا و سکه می دانند.

مرکز مبادله ارز و طلای ایران تأکید کرد: با توجه به استقبال گسترده صادرکنندگان از مکانیسم رفع تعهد ارزی با شمش طلا، مرکز مبادله ارز و طلای ایران حراج حضوری بعدی را همین هفته برگزار خواهد کرد که اطلاعات تکمیلی و شرایط عرضه بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

  •  
;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه