لابی تجاری انگلیس با دموکرات‌های آمریکا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، بر اساس گزارشی که روزنامه «تایمز لندن» منتشر کرده، طی هفته‌های اخیر وزرای دولت انگلیس با نزدیک شدن به مقامات ارشد حزب دموکرات آمریکا‌، سعی کرده‌اند پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر علاوه‌بر جمهوری‌خواهان، حمایت دموکرات‌ها را نیز از توافق تجاری پس از برگزیت به دست آورند.

گِرِگ‌هندز، وزیر سیاست‌گذاری‌های تجارت خارجی بریتانیا با ادعای اینکه وزرای انگلیسی هیچ گاه استراتژی‌های خود را حول انتخابات شکل نداده‌اند به «تایمز» گفت: «ما برای اینکه از همه مولفه‌های تجارت بریتانیا اطمینان حاصل کنیم در نظام سیاسی آمریکا حمایت هر دو حزب را حفظ می‌کنیم.» در این زمینه او می‌گوید: گفت‌و‌گوهایی با سناتورها، اعضای کنگره و فرمانداران دموکرات درباره امیدهای بریتانیا برای توافق تجاری بعد از برگزیت با آمریکا داشته است.

  این مواضع در حالی مطرح شده است که در ماه جولای ۲۰۲۰ میلادی گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه دولت بوریس جانسون، امضای توافق تجارت آزاد با آمریکا پیش از انتخابات ماه نوامبر را نامتحمل اعلام کرد، توافقی که به نظر می‌رسد، امضای نهایی آن به سال ۲۰۲۱ میلادی موکول خواهد شد. دستیابی به یک توافق تجارت آزاد، پیروزی سیاسی بزرگ برای دولت جانسون خواهد بود، کسی که می‌خواهد از فرصت جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا نهایت استفاده را کند و با قدرت‌های اقتصادی بزرگ جهان به توافق دوجانبه برسد.

نزدیکی دولت انگلیس به دموکرات‌‌ها در شرایطی است که تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از احتمال پیروزی نامزد این حزب، جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر حکایت دارد. بر اساس نظرسنجی «ریئل کلییر پلیتیکس»، بایدن با میانگین امتیاز ۵/ ۷ از دونالد ترامپ پیش است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه