ترامپ در صورت پیروزی هم با تهران مذاکره نمی‌کند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، در کمتر از 80 روز فرصت باقی‌مانده تا انتخابات، بایدن و دونالد ترامپ از آخرین حربه‌های خود برای پیروزی در انتخابات سوم نوامبر بهره خواهند برد و در این مسیر، مناظره‌های انتخاباتی نقشی تعیین‌کننده بر افکار عمومی در ایالات ‌متحده دارد. با اینکه بایدن در نظرسنجی‌ها موقعیت بسیار بهتری دارد، اما رویکرد تهاجمی ترامپ در مناظره‌ها می‌تواند تفاوت‌ها را رقم بزند؛ تفاوت‌هایی که در صورت پیروزی هر کدام از این دو رقیب، در تحولات داخلی و خارجی نمایان‌تر می‌شود. درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تأثیر انتخاب هر کدام از این دو نامزد در رویکردهای خارجی ایالات ‌متحده گفت‌وگویی داشتیم با «فرانک فون هیپل»؛ این فیزیک‌دان آمریکایی درحال‌حاضر مدیر مشترک «برنامه علم و امنیت جهانی» در دانشگاه پرینستون و مدرسه روابط بین‌الملل «وودرو ویلسون» است. این استاد روابط بین‌الملل در دهه 80 میلادی ریاست «فدراسیون دانشمندان آمریکایی» را عهده‌دار بود و در این جایگاه یکی از مشاوران میخاییل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی، در مباحث فنی مربوط به پایان‌دادن به رقابت تسلیحاتی ایالات‌ متحده و شوروی در سال‌های پایانی جنگ سرد بود. او از سال 1993 تا 1995 دستیاری شورای امنیت ملی آمریکا در سیاست‌های علمی و تکنولوژیک را بر عهده داشت، اما در حال حاضر عضو هیئت ملی مشاوران «مرکز کنترل و منع گسترش تسلیحات» است.

‌نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که جو بایدن شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دارد. دلیل چرخش افکار عمومی به بایدن و دموکرات‌ها چیست؟

به نظر من محبوبیت بایدن بیشتر ناشی از عملکرد ضعیف دونالد ترامپ است نه توانایی‌های بایدن. دولت ترامپ در جریان همه‌گیری بحران کرونا عملکرد ضعیفی داشت و حتی تا هفته‌های اخیر با استفاده از ماسک در اماکن عمومی مخالفت می‌کرد. این عملکرد باعث شد با گذشت شش ماه پس از ورود ویروس کرونا، خلاف بسیاری از کشورها در ایالات‌ متحده از کنترل خارج شده و تعداد مبتلایان افزایش چشمگیری یافته است. از طرف دیگر، ترامپ قصد مانع‌تراشی در مسیر رأی‌گیری پستی در انتخابات ماه نوامبر را دارد. این اقدام ترامپ نه‌تنها رأی‌گیری را با چالش روبه‌رو می‌کند، بلکه زندگی بسیاری از مردم آمریکا را که به خدمات پستی نیاز مبرمی دارند و مثلا داروهای خود را از پست دریافت می‌کنند نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و این امر باعث خشم عمومی می‌شود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه