بورسهای اروپایی قرمزپوش شدند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ به گفته کارشناسان اقتصادی، در صورتی که دولت آمریکا نتواند موافقت کنگره را برای اجرای یک بسته حمایتی بزرگ دیگر کسب کند، رشد بخش مخارج مصرفی در آمریکا مجددا تحت فشار قرار خواهد گرفت؛ بنابراین یک فاکتور مهم برای صعود بورس های آمریکا در آینده این خواهد بود که دولت بتواند با کنگره بر سر اجرایی شدن این بسته به توافق برسد. 

از طرف دیگر به نظر می رسد هزینه جنگ تجاری با چین برای کشورهای اروپایی و آمریکایی بیشتر از چیزی باشد که پیشتر تصور می شد. یک مدل سنجی صورت گرفته توسط بانک آف اکریکا نشان می دهد خارج کردن خطوط تولیدی غربی از چین به دست کم پنج سال زمان و بیش از یک تریلیون دلار منابع مالی نیاز خواهد داشت. این بانک با توجه به هزینه های بسیار بالای ترک چین به سیاستگذاران غربی پیشنهاد داده است تا تمرکز خود را روی متقاعد کردن کارخانه ها در تاسیس واحدهای تولیدی جدید در کشور مبدا از طریق مشوق های مالیاتی بگذارند.

پیش از این شرکت مشهور آمریکایی کوکا کولا گفته بود به همراه زیرمجموعه های تابعه خود به گسترش حضور در بازار چین ادامه خواهد داد. به گفته خبرگزاری ین هوا قرار است یک کارخانه جدید این برند در چین با سرمایه گذاری ۳۶ میلیون دلاری تا پیش از پایان سال جاری افتتاح شود. علاوه بر کوکا کولا، بسیاری از برندهای مشهور غربی نظیر خودروسازی فولکس واگن آلمان، خودروسازی جگوار لندروور انگلیس، برند لوکس لوئی ویتون فرانسه و بانک جی پی مورگان آمریکا اعلام کرده بودند به حضور خود در بازار چین وسعت خواهند بخشید.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه