قیمت طلا رو به صعود/ بسته محرک مالی آمریکا و تنش با چین دو عامل اثرگذار بر طلا

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ به گفته تحلیل‌گران بزرگترین اصلاح یک روزه بازار طلا در هفت سال گذشته، برای این بازار ضروری به نظر می‌رسید؛ این در حالی است که پیشتر بسیاری از تحلیل‌گران ریزش یکباره قیمت‌ها را به دنبال روند اصلاحی بازار پیش بینی می‌کردند.

اورت میلمان کارشناس فلزات گرانبهای گینزویل کوین در این باره معتقد است: ریزش نزدیک به 120 دلار تنها در یک روز، گام بزرگی بود که بازار در راستای اصلاح قیمتی برداشت. در واقع آنچه انتظار می‌رفت نزدیک شدن قیمت‌ها به سطح 1900 دلار در هر اونس بود؛ در این شرایط سطح حمایتی خوبی ایجاد شده که به ثبات بیشتر بازار تا ماه سپتامبر و به تبع آن تا سه ماهه چهارم کمک می‌کند.

دنیل پاویلونیس کارگزار ارشد کالایی RJO Futures در توضیح خود از بازار هفته گذشته عنوان کرد: یکی از نشانه‌های بازار طلا در هفته گذشته افزایش علاقه به موارد خرید و فروش با توجه به ریزش قیمت‌ها بود. این در حالی است که ما پیشتر شاهد موارد جهش قیمتی اینچنین بوده‌ایم. در بازار هفته جدید هم نوساناتی در قیمت‌ها خواهیم داشت که در نهایت منجر به ادامه روند صعودی بازار خواهد شد، ادامه نوسانات در بازار به معنای پایان صف آرایی در بازار نخواهد بود. اگر در یک مسیر صعودی بزرگ قرار بگیریم، صف فروش را مشاهده خواهیم کرد که خود می‌تواند به نوعی ایجاد تعادل کند، در چنین حالتی سطح حمایتی خوبی هم ایجاد شده که می‌تواند مسیر را برای جهشی بزرگتر آماده کند.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه