دلار گوی سبقت را از یورو ربود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، داده های منتشر شده توسط وزارت کار آمریکا نشان می دهد نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه ژوییه باز هم کاهشی شده و رقم ۱۰.۲ درصد را ثبت کرده است. این نرخ بیکاری که ۰.۹ درصد کمتر از ماه قبل است باعث افزایش امیدها به تک رقمی شدن نرخ بیکاری در ماه جاری شده است.

طی این مدت شمار جمعیت بیکاران با کاهشی محسوس نسبت به ماه قبل به ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرد که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کمتر از ماه قبل است. 

شمار کسانی که تا ابتدای ماه اوت در آمریکا درخواست دریافت مزایای بیکاری داده اند در مقایسه با هفته قبل آن ۱.۱۸۶ میلیون نفر بیشتر شده است تا بدین ترتیب، برای بیستمین هفته متوالی شاهد افزایش بیش ازیک میلیون نفری شمار متقاضیان دریافت تسهیلات بیکاری در آمریکا باشیم. طبق داده های منتشر شده، تا پایان ماه مارس حدود ۵۴ میلیون آمریکایی مدعی شده اند تمام یا بخش قابل توجهی از درآمدهای خود را بر اثر شیوع کرونا از دست داده اند. با وجود بهبود روند اشتغال زایی در هفته های اخیر، نرخ بیکاری آمریکا هنوز با رکوردهای مطلوب فصل شده در اواخر سال گذشته فاصله زیادی دارد و این روند احتمالا تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه