سقف حقیقی اونس کجاست؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ بدون احتساب تورم سقف ۸۵۰ دلاری قیمت اونس در سال ۱۹۸۰ میلادی با ارزش کنونی برابر با ۲۸۰۰ دلار خواهد شد. رقمی که اونس برای دسترسی به آن نیاز به افزایش ۳۸ درصدی دارد. همچنین قیمت کنونی اونس حتی به سقف ۱۹۲۱ دلاری سال ۲۰۱۱ بدون احتساب تورم نرسیده است. سقف تاریخی سال ۲۰۱۱ با قیمت‌های کنونی به ۲۱۰۰ دلار می‌رسد. از این رو تحلیلگران بازار طلا این مرزهای قیمتی را در روند احتمالی طلا، مهم ارزیابی می‌کنند.

یکی از دلایلی که تحلیلگران تاکید زیادی بر مرز ۲۱۰۰ دلاری دارند این موضوع است که این مرز روانی در حالتی که قیمت‌ها نسبت به تورم تعدیل شود، برابر با رکورد ۱۹۲۱ دلاری در سال ۲۰۱۱ است. با این وجود در حالی که قیمت‌ها نسبت به تورم تعدیل شود، مرز ۲۱۰۰ دلاری در سال جاری، قابل مقایسه با سقف تاریخی ۸۵۰ دلاری در سال ۱۹۸۰ نیست. با احتساب قیمت‌های ثابت سقف قیمتی اونس در ژانویه ۱۹۸۰ برابر با ۲۸۰۰ دلار امروزی است. از این زاویه می‌توان گفت که هنوز قیمت حقیقی اونس به سقف تاریخی خود نرسیده است. طلا برای رسیدن به این سطح قیمتی نیاز به افزایش ۲۷ درصدی دارد.

در همین راستا اورت میلمن کارشناس فلزات گرانبها در Gainesville Coins نیز عنوان کرد که مرز ۲۴۰۰ دلاری می‌تواند یکی از اهداف جذاب طلا در هفته‌های پیش‌رو باشد. این هدف قیمتی در حقیقت در میانه قیمت‌های حقیقی دو سقف تاریخی سال‌های ۲۰۱۱ و ۱۹۸۰ قرار دارد.

با این وجود ادامه روند قیمتی طلا، حداقل در کوتاه مدت به بسته‌های حمایتی ضد کرونا وابستگی زیادی دارد. در هفته گذشته، نگاه بازارها به مذاکرات نمایندگان کاخ سفید و کنگره دوخته شده بود؛ مذاکراتی که حداقل تاکنون به نتیجه خاصی نرسیده است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه