انفجار بیروت؛ معمای بدون جواب

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، میشل عون رئیس‌جمهور لبنان می‌گوید که در کنار احتمال بروز حادثه، این گزینه نیز مطرح است که اقدام خارجی یا حمله تروریستی عامل انفجار دوهزارو 750 تن نیترات آمونیوم در انبار شماره 12 بندر بیروت باشد‌.

او با اشاره به اینکه هر احتمالی درباره علت انفجارهای عصر سه‌شنبه در بیروت وجود دارد، با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور فرانسه به بیروت گفت: «ما از امانوئل مکرون درخواست تصاویر هوایی کردیم تا مشخص شود آیا انفجار ناشی از یک اقدام خارجی از طریق موشک، بمب یا هر وسیله دیگری بود یا کوتاهی و سهل‌انگاری داخلی. درهای دادگاه‌های ما به روی بزرگ و کوچک باز است و هیچ پوششی برای کسی وجود ندارد و هیچ چیز جز بازخواست عاملان این حادثه تسلی‌بخش کسانی که یکی از نزدیکان یا عزیزان خود را از دست داده‌اند، نیست. هنوز دلایل انفجار در بیروت را نمی‌دانیم و احتمال تجاوز خارجی با توجه به افزایش دامنه تحقیقات بیشتر شده است».

با‌این‌حال میشل عون با تحقیقات بین‌المللی درباره دلایل انفجار بیروت مخالفت کرده و وعده داده است که گروهی را مأمور بررسی این فاجعه کرده و این گروه پس از اتمام کار خود نتیجه را در اختیار افکار عمومی قرار می‌دهد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه