بورس‌ها‌ی آمریکا قرمزپوش شدند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کوین گدیس- استراتژیست ارشد درآمدی در موسسه ریموند جیمز گفت: اگر تنها یک مساله باشد که فکر و ذهن معامله گران را مشغول کند، آن مساله همین خواهد بود که قرار است دو اقتصاد نخست جهان تا کجا به این کش مکش ادامه دهند. از زمانی که این بحران ها شدت گرفته است معامله گران نگران آینده رشد اقتصادی جهان شده اند به ویژه حالا که ویروس کرونا، اقتصاد جهانی را در وضعیت بسیار شکننده ای قرار داده است. 

تنش ها بر سر مساله هنگ کنگ تنها محدود به چین و آمریکا نیست: دولت خودمختار هنگ کنگ اعلام کرده است به قرارداد استرداد مجرمان با استرالیا، انگلیس و کانادا خاتمه می دهد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز برای نخستین بار در سال جاری میلادی تحریمی علیه چین وضع  و صادرات تجهیزاتی که می تواند در سرکوب معترضان و اقلیت ها توسط دولت چین نقش داشته باشند را ممنوع اعلام کرد. 

از سوی دیگر هر چند که اخبار مثبتی در زمینه دارویی و کاهش سرعت شیوع کرونا در جهان به گوش می رسد اما به نظر می رسد هنوز تا تولید و عرضه انبوه واکسن موثر مقابله با کرونا مسیری طولانی در پیش است. سازمان بهداشت جهانی در پاسخ به سوالات ایجاد شده در خصوص پیشرفت های دارویی مقابله با کرونا گفته است تولید انبوه واکسن تا پیش از سال آینده میسر نخواهد بود و این بدان معناست که دست کم در کوتاه مدت، جهان کماکان با پیامدهای اقتصادی و بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا دست به گریبان خواهد بود

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه