قیمت بیت کوین به بالاترین حد ۱۸ ماه گذشته رسید

قیمت بیت کوین هم‌زمان باقدرت گرفتن احتمال کاهش نرخ بهره و احتمال تصویب تأییدیه‌های نظارتی که می‌توانند رمز ارز را به جریان اصلی سرمایه‌ای تبدیل کنند، به بیش از ۴۰ هزار دلار ، یعنی بالاترین سطح خود طی ۱۸ ماه گذشته رسید.

روز جمعه، سرمایه‌گذاران پس‌ازاینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که سیاست این بانک «به‌خوبی در قلمرو محدودکننده قرار دارد»؛ کلماتی که برخی آن را به پایان یافتن افزایش نرخ بهره ترجمه کردند، شروع به افزایش سرمایه‌گذاری کردند، اگرچه پاول همچنین تأکید کرد که در صورت نیاز، دوباره آمادگی افزایش نرخ بهره را دارد.

  •  

به گفته تحلیلگران این اشتیاق سرمایه‌گذاران، همچنین نشان‌دهنده تمایل آن‌ها به عبور از رسوایی‌های اخیر جهان کریپتو است. ماه گذشته، چانگ‌پنگ ژائو، مؤسس میلیاردر باینانس، بزرگ‌ترین صرافی رمز ارز جهان، به اتهام پول‌شویی اعتراف کرد و از سمت خود به‌عنوان مدیرعامل استعفا داد. این اتفاق تنها چند هفته پس‌ازآن رخ داد که هیئت‌منصفه، سام بنکمن-فرید، بنیان‌گذار FTX را به دلیل سازمان‌دهی یک کلاه‌برداری چند میلیارد دلاری محکوم کرد.

بیت کوین اکنون و در سال جاری ۱۵۰ درصد افزایش ارزش داشته است، اگرچه از بالاترین رقم تاریخی خود یعنی ۶۹ هزار دلار در نوامبر ۲۰۲۱ فاصله دارد. بخشی دیگر از اشتیاق سرمایه‌گذاران متکی بر انتظار از کمیسیون بورس و اوراق بهادار است تا صندوقی قابل معامله در بورس متمرکز بر بیت کوین را تائید کند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای تصویب تأییدیه ایجاد چنین صندوق‌هایی تا ۱۰ ژانویه سال ۲۰۲۴ فرصت دارد.

صندوق قابل معامله متمرکز بر بیت کوین به سرمایه‌گذاران سنتی اجازه می‌دهد تا بدون اینکه واقعاً مالک آن باشند در معرض دارایی دیجیتال قرار بگیرند. بازار مدت‌هاست که به دنبال راهی برای غلبه برافزایش‌های افسارگسیخته دارایی دیجیتال است، اما نوسانات قیمت باعث شده است تا بیت کوین در خارج از جامعه دارایی دیجیتال جذاب نباشد.بازار رمز ارز، اگرچه نرخ ۴۰ هزار دلاری برای بیت کوین فاصله زیادی تا ایده‌آل دارد، اما اگر قیمت ۱۵ هزار دلاری سال پیش آن در نظر گرفته شود، افزایش ارزش قابل‌توجهی به شمار خواهد رفت.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه