قیمت نفت برنت کاهش یافت

  •  

به گزارش رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه، قبل از جلسه بانک‌های مرکزی بزرگ جهان از جمله فدرال رزرو آمریکا، افزایش یافت. در همین حال، بازار نفت اخیراً تحولات درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس را دنبال می‌کند.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال، با کاهش ۴ سنت یا معادل ۰.۰۵ درصد، به ۸۷ دلار و ۴۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترنتیت آمریکا نیز با افزایش ۱۱ سنت یا معادل ۰.۱۴ درصد، به قیمت ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود. همچنین، قیمت معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه ژانویه، با افزایش ۳۶ سنت یا معادل ۰.۴ درصد، به ۸۵ دلار و ۳۸ سنت رسیده است.
همچنین، برای پر کردن کمبود داخلی، صادرات نفت آرژانتین متوقف شده است. بانک جهانی نیز با اشتداد جنگ حماس و رژیم صهیونیستی، پیش‌بینی کرده است که قیمت نفت به ۱۵۰ دلار برسد.
تحلیلگران معتقدند که ادامه مخاطرات ژئوپلیتیکی، تأثیر افزایش تولید نفت در آمریکا را تعدیل کرده است. آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته حدود ۱.۳ میلیون بشکه افزایش یافته است، اما ذخایر سوخت حدود ۳۶۰ هزار بشکه کاهش یافته است.
افزایش نرخ بهره با هدف کاهش تورم می‌تواند رشد اقتصاد را کند کند و تقاضای نفت را کاهش دهد. اما کاهش نرخ بهره هزینه‌کرد مردم را افزایش می‌دهد و مصرف نفت را افزایش می‌دهد. انتظار می‌رود که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در جلسه امروز بدون تغییر نگه دارد. در اروپا، تورم در منطقه یورو در ماه اکتبر به پایین‌ترین سطح دو سال گذشته رسیده است و از ۴.۳ درصد در ماه سپتامبر به ۲.۹ درصد کاهش یافته است. بنابراین، انتظار می‌رود که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را افزایش ندهد. جلسه بانک مرکزی انگلستان نیز در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.
به علاوه، تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کنند که قیمت نفت خام برنت تا ماه ژوئن به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد، زیرا ذخایر نفت در حال کاهش است. در خاورمیانه، رژیم صهیونیستی یک کمپ پناهندگان را هدف حمله هوایی قرار داده و حداقل ۵۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه