دولت آمریکا دومین دارنده بزرگ بیت‌کوین جهان است

دولت آمریکا با بیش از 200000 بیت‌کوین به ارزش بیش از 5 میلیارد دلار علیرغم فروش چند هزار بیت‌کوین به ارزش میلیون‌ها دلار در اوایل امسال دومین دارنده بزرگ بیت‌کوین جهان است.

بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌ها بر اساس پرونده‌های عمومی، شرکت رمزنگاری(21.co) تخمین زده است که دولت ایالات متحده هنوز 194188 بیت‌کوین دارد که ارزش تخمینی آن 5.3 میلیارد دلار است.

 این شرکت در تجزیه و تحلیل خود خاطرنشان کرد که این‌ها برآوردهای دارای کران پایین‌تر از دارایی‌های دولت ایالات متحده بر اساس اطلاعات در دسترس عموم است.

دولت آمریکا دومین دارنده بزرگ بیت‌کوین جهان است

دارایی بیت‌کوین دولت ایالات‌متحده

این تجزیه و تحلیل حرکت بیت‌کوین کیف‌پول‌های دولتی ایالات متحده مرتبط با سه عدد از بزرگ‌ترین توقیف‌های بیت‌کوین از سال 2020، یعنی توقیف 69369 بیت‌کوین جاده ابریشم در نوامبر 2020، توقیف 94643 بیت‌کوین‌ هک شده صرافی بیت‌فینکس در ژانویه 2022 و توقیف 51326 بیت‌کوین جیمزژونگ در مارس 2022را ردیابی کرد.

دولت آمریکا دومین دارنده بزرگ بیت‌کوین جهان است

بزرگترین توقیف‌های بیت‌کوین توسط دولت ایالات متحده

ذخایر بیت‌کوین دوت آمریکا عمدتاً در دستگاه‌های ذخیره‌سازی رمزگذاری‌شده به‌عنوان کیف‌پول‌های سخت‌افزاری و به‌صورت آفلاین زیر نظر وزارت دادگستری و خدمات درآمد داخلی نگهداری می‌شوند.

همه این دارایی‌های توقیف شده متعلق به دولت نیست، سرویس مارشال‌های ایالات متحده، آژانس اصلی که مسئول فروش اموال توقیف شده است، تنها پس از صدور حکم قطعی دادگاه، بیت‌کوین‌های توقیف شده را در اختیار می‌گیرد.

دولت ایالات متحده همچنین بخشی از بیت‌کوین توقیف شده را هر از چند گاهی از طریق یک سیستم حراج بر اساس دستور انحلال دادگاه می‌فروشد.

 برجسته‌ترین حراج دولتی به سال 2014 باز می‌گردد، زمانی که میلیاردری به‌نام تیم دریپر در سال 2014 30000 بیت‌کوین از حراجی‌های دولتی ایالات‌متحده خرید.

 

با این حال، در سال‌های اخیر، دولت ایالات متحده به صرافی‌های رمزنگاری روی آورده است تا بیت‌کوین توقیف شده را از طریق صرافی بفروشد.

 یکی از این فروش‌ها، همانطور که از طریق یک پرونده عمومی تأیید شد در ماه مارس اوایل سال جاری رخ داد، زمانی که دولت 9118 بیت‌کوین را در صرافی کوین‌بیس فروخت.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه