واکنش آمریکا به اتمام محدودیت‌های تسلیحاتی ایران

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه مدعی شد که واشنگتن برای زمان بعد از انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، ابزارهایی در اختیار دارد.

پاتل طی نشست خبری روزانه در پاسخ به سوالی درباره نزدیک شدن موعد انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی ایران و برنامه آمریکا برای آن، گفت: « ما همچنان تعدادی ابزار را علیه تولید و اشاعه خطرناک فناوری‌های موشکی و پهپادی ایران و همچنین پاسخگو کردن این کشور، در اختیار داریم».

به نواین دیپلمات آمریکایی درباره اعمال تحریم‌هایی تسلیحاتی علیه ایران گفت: «ما هم‌اکنون همان شبکه‌ها و افرادی را که تحت پوشش قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بودند، به‌طور مؤثر هدف قرار داده‌ایم و به استفاده از رژیم تحریمی خود برای پاسخگو کردن رژیم ایران ادامه خواهیم داد».

پاتل در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن اجازه انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی را می‌دهد یا سعی می‌کند با متحدان خود بر سر تمدید آن به توافق برسد، اظهار داشت:‌ « من فعلا چیزی برای ارائه درباره آن ندارم. اما اگر به سوابق ما در این زمینه از زمان آغاز به کار این دولت نگاه کنید، ما به‌صورت کاملا معتبر رژیم ایران را مسئول فعالیت‌های مخرب و ثبات‌زدایش دانسته‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد».

وی همچنین در واکنش به ادعای سنتکام درباره محموله‌های تسلیحاتی که مدعی هستند از ایران توقیف شده و ارسال آنها برای اوکراین نیز تصریح کرد: «اجازه بدهید پنتاگون درباره آن صحبت کند. سنتکام هم بیانیه‌ای داده است. ولی من چیزی برای ارائه ندارم».

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته نیز درباره رونمایی از هواپیماهای بدون سرنشین ایران گفته بود: «من فکر می‌کنم استفاده از تجهیزات نظامی ایران، هر چه که هست می‌تواند خطر ایفای نقش بزرگ‌تری در فعالیت‌های مخرب و ثبات‌زدای رژیم ایران داشته باشد». شته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، وی درباره ادعای خود توضیح داد: «بدیهی است که قطعنامه ۲۲۳۱ تنها ابزاری نیست که داریم. ما رژیم تحریمی خودمان را داریم. ما کنترل صادرات داریم. تعاملات دوجانبه و چندجانبه داریم».

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه