عزم بایدن برای دمیدن بر آتش جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جو بایدن در راستای ادامه حمایت‌های دولت متبوعش از اوکراین برای ادامه جنگ با روسیه گفت که با وجود تعطیلی دولت آمریکا، این کشور از حمایت‌های خود از این کی‌یف دست نمی‌کشد.

وی افزود: من و میلیون‌ها آمریکایی از بازی‌های جمهوری خواهان خسته شده‌ایم. من از دوستان جمهوری‌خواهم در کنگره می‌خواهم که وقت خود را تلف نکنند و لایحه تعطیلی دولت را تصویب کنند.

بایدن گفت: ما باید به مردم اوکراین ثابت کنیم که آنها را رها نخواهیم کرد و جمهوری خواهان باید دست از بازی بردارند.رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: جمهوری‌خواهان از توافق قبلی با من در مورد تعطیلی دولت خارج شدند. من انتظار دارم جمهوری خواهان به توافقی که در ماه مه گذشته منعقد کردند پایبند باشند.

مجلس سنای آمریکا شامگاه شنبه با ۸۸ رأی موافق در برابر ۹ رأی مخالف، لایحه بودجه ۴۵ روزه را تصویب کرد تا دولت این کشور به تعطیلی کشیده نشود اما لایحه تصویب شده به‌ویژه فاقد هرگونه بودجه برای کمک به اوکراین است.

اگر این بودجه به ترتیب به تصویب کنگره و سنای آمریکا نمی‌رسید، دولت آمریکا باید از روز اول اکتبر (یکشنبه ۹ مهر) تعطیل می‌شد و کارمندان آن تا روشن شدن وضعیت بودجه، به خانه‌های خود می‌رفتند.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه