عباسی: انتشار داده‌های اقتصادی امنیت مردم را به خطر می‌اندازد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فریدون عباسی، با اشاره به ادعای معاون سابق بانک مرکزی مبنی بر لو رفتن اطلاعات اقتصادی ایران به صندوق بین المللی پول، با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی نباید اطلاعات اقتصادی کشور افشا شود، بیان کرد: به طور کلی در حوزه اقتصاد یکسری داده هایی وجود دارد که بعضا از داده های امنیتی مهمتر هستند که اگر این داده ها افشا شود به عنوان مثال می تواند امنیت غذایی مردم را هدف قرار دهد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال شما می‌خواهید گندم را به عنوان یک کالای راهبردی تهیه کنید، اگر دشمنان اطلاعاتی پیدا کنند می توانند مانع راه واردات گندم شوند که این به ضرر مردم است. یا در بحث فروش نفت، این میزان از شفافیت اشتباه است.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه داده های امنیتی، تجاری و اقتصادی نباید شفاف شود، گفت: باید یک مرکز داده ملی داشته باشیم که این مرکز ملی تصمیم بگیرد که چه ارقامی قابل انتشار استعباسی خاطرنشان کرد: اکنون هر داده ای از جمله مسائل جغرافیایی کشور، میزان آب رودخانه ها، سدها و میزان برق را منتشر می کنند. افشای این داده ها به ضرر کشور است در حالی که هم باید محدوده شفافیت مشخص باشد هم باید محدوده انتشار داده‌ها تعیین شود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه