سازمان ملل حمله تروریستی به شاهچراغ را محکوم کرد

به گزارش اقتصاد نلاین به نقل از ایسنا، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره حمله تروریستی روز یک‌شنبه به حرم شاهچراغ اظهار داشت: دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی روز ۱۳ اوت در شیراز را به شدت محکوم می‌کند و همان‌طور که می‌دانید این، دومین حمله در ۱۰ ماه گذشته به این مکان مذهبی است. بنابر گزارش وب سایت رسمی سازمان ملل، دوجاریک افزود: اقداماتی که مکان‌های مذهبی و عبادتگاه‌ها را هدف قرار می‌دهد، منفور بوده و دبیرکل نیز بر لزوم محاکمه عاملان این جنایت علیه غیرنظامیانی که از حق خود برای انجام آزادانه اعمال مذهبی استفاده می‌کنند، تاکید می‌کند.

وی همچنین گفت که دبیر کل سازمان ملل متحد عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌های داغدار و ملت جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارد.به گزارش ایسنا، پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: اتحادیه اروپا قویا حمله رعصر روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ حرم شاهچراغ(ع) مورد حمله تروریستی واقع شد. بلافاصله بعد از وقوع حمله تروریستی نیروهای انتظامی و امنیتی وارد صحنه شدند. تروریست اصلی که اقدام به تیراندازی در حرم کرده بود بلافاصله دستگیر شد و در اختیار بازپرس قرار گرفت و بازجویی و تحقیقات از او انجام شد. این فرد در تحقیقات اولیه خود را رحمت الله نوروزف و تبعه تاجیکستان معرفی کرد. 

رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد که با تحقیقات صورت گرفته ۴ نفر مظنون مرتبط با این حادثه دستگیر شده‌اند.

وی تصریح کرد: تروریست اصلی که اقدام به تیراندازی در حرم کرده بلافاصله دستگیر شده و در اختیار بازپرس قرار گرفته و بازجویی و تحقیقات در حال انجام است.وز یکشنبه به تروریستی حرم مطهر شاهچراغ در شیراز را محکوم می‌کند. این نمونه دیگری از مورد هدف قرارگیری شهروندان بی‌گناه توسط تروریست‌ها است. اتحادیه اروپا به خانواده قربانیان تسلیت می‌گوید.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه