کدام کشورها از تاثیر کووید-۱۹ بر گردشگری بیشترین آسیب را می‌بینند؟/ ضرر قابل توجه اسپانیا و ایتالیا

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ ایتالیا و اسپانیا از جمله کشورهایی هستند که سریع‌ترین و سخت‌ترین ضربه را از بیماری همه‌گیر ویروس کرونا متحمل شدند. با بیش از 34هزار و 28هزار مرگ و میر تایید شده در زمان نوشتن این گزارش، ایتالیا و اسپانیا هر دو نیروی مرگبار ویروس کرونا را تجربه کرده‌اند؛ ویروسی که سبب کشته شدن بیش از 600هزار نفر در سراسر جهان شده و سکون در زندگی عموم را به بار آورده است.

ایتالیا و اسپانیا در زمره کشورهایی هستند که بیشترین آسیب‌پذیری اقتصادی را در نتیجه این بیماری همه‌گیر دارند. هر دو کشور به میزان قابل توجهی به صنعت گردشگری متکی هستند که در ماه‌های گذشته متوقف شده و به رغم بازگشایی تدریجی، تا به امروز بسیار محدود باقی مانده است. علاوه بر این، هر دو کشور حتی پیش از شیوع بیماری، با سطح بالایی از بدهی‌های عمومی و نرخ بیکاری در میان کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، وضعیت اقتصادی نامناسبی داشته‌اند.

همانطور که در نمودار ارائه شده، بر اساس داده‌های شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) مشاهده می‌شود بخش سفر و گردشگری به ترتیب 14.3 و 13درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا و ایتالیا در سال گذشته را تشکیل می‌داد، که شامل سهم مستقیم از هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی، خطوط هوایی، رستوران‌ها و همچنین میلیاردها دلار یا یورویی که گردشگران به سواحل آنها می‌آوردند، بود.

در ایالات متحده، تاثیر کلی سفر و گردشگری به میزان قابل توجهی کمتر از این کشورها، 8.6درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بود. حتی با این نرخ پایین‌تر، بخش سفر و گردشگری به طور مستقیم بیش از 6میلیون شغل در ایالات متحده را پشتبانی می‌کند و به گفته WTTC ، در مجموع سهم اشتغال این بخش به 16.8میلیون شغل در آمریکا می‌رسد.

در نمودار ارائه شده، کل سهم بخش سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی اقتصادهای بزرگ جهان در سال 2019 را مشاهده می‌کنید؛

سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه