شکستن رکورد ۷.۵ساله در معاملات آتی طلا/ ادامه روند صعودی نمودار قیمت طلا

اقتصادآنلاین-اکرم شعبانی، به نظر می‌رسد که در شرایط کنونی، روند صعودی از مزیت‌های تکنیکال فلز زرد در آینده نزدیک بهره مند شده است. تقاضای فلزات ارزشمند به خصوص در رابطه با طلا افزایشی و در رابطه با نقره نسبت به طلا با افزایش کمتری روبروست، دلیل این افزایش تقاضا، تزلزل ایجاد شده در وضعیت اقتصاد جهانی عنوان شده است. در ساعات آغازین معاملات، طلای قابل تحویل در ماه ژوئن با کاهش 0.90دلاری در هر اونس به 1760.20دلار رسید و قیمت نقره در معاملات کومکس با افزایش 0.388دلاری به 15.925دلار در هر اونس رسید.

بازارهای جهانی سهام در معاملات شبانه تحرک بیشتری داشت، با شروع معاملات روزانه در نیویورک، بازارهای سهام با روند افزایشی آغاز به کار کرده‌اند. بیشتر به نظر می‌رسد این تحرکات ناشی از واکنش بازار به نوعی کنترل کردن افزایش شیوع ویروس کووید – 19 در آمریکای شمالی و بخش‌هایی از اروپا باشد. با این وجود روز دوشنبه کومو فرماندار نیویورک اعلام کرد که این روز بدترین روز نیویورک از لحاظ آمار پاندمی کرونا تاکنون بوده اما در دیگر نقاط ایالات متحده به نظر می‌رسد این ویروس بیشتر تحت کنترل قرار گرفته باشد. مقامات بهداشت ایالات متحده با این حال معتقدند که بزرگترین اقتصاد جهان به احتمال زیاد در طول ماه می از سرگیری مجدد فعالیت‌ها را در مراحل مختلف خواهد داشت.

گزارش‌های عمده درآمد شرکت‌ها اکنون در حال انتشار است که به خوبی می‌توان تاثیر شیوع کووید -19 را در این گزارش‌ها مشاهده کرد، گزارش‌هایی که آغازی بر دوران سخت اقتصادی در بیشتر نقاط جهان خواهد بود.

در اخبار طول شب در ایالات متحده، چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، داده‌های صادراتی ماه مارس خود را منتشر کرد که حاکی از کاهش 6.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود، کاهشی که در واقع کمتر از حد انتظار عنوان شده است. بر این اساس، واردات در این دوره 0.9 درصد کاهش داشته است، ناظران چین این داده‌ها را خوش بینانه برآورد کرده و بر این باورند که این داده‌های به مفهوم بهبودی اقتصادی چین از شرایط همه گیری کروناست.

در همین حال شاخص دلار آمریکا، امروز در بازارها کاهش یافته است. بازده ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز در حدود 0.75 درصد از صبح امروز مورد معامله قرار گرفته است. گزارش‌های اقتصادی ایالات متحده که قرار است امروز سه شنبه منتشر شود، شامل گزارش‌های هفتگی گلدمن ساکس، جانسون ردبوک و قیمت‌های واردات و صادرات است. قرار است در طول روز تعدادی از مقامات صندوق ذخیره فدرال رزرو هم سخنرانی داشته باشند.

از نظر فنی، نمودار صعودی طلا در میان نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه از مزیت فنی تقریبا دراز مدت برخوردار است. این مساله بیانگر آن است که این روند حداقل مقاومت را در برابر قیمت‌ها حداقل در کوتاه مدت نزدیک به احتمال زیاد و احتمالا در طولانی مدت خواهد داشت. هدف اصلی بعدی نمودار دستیابی به سطح 1800 دلار در معاملات آتی ژوئن است، در مقابل آن هدف نزول قیمت‌ها نیز کاهش تا سطح 1700 دلار خواهد بود.

1

در همین راستا نمودار نقره هم از مزیت فنی تقریبا کوتاه مدت برخوردار است. هدف اصلی صعود بعدی این فلز گرانبها 17 دلار خواهد بود و در صورت نزول هم به منطقه پشتیبانی 14.5 دلاری خواهد رسید.

2

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه