ویژگی‌های پهپاد جدید و انتحاری روسیه فاش شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری «نیوز آرمنیا» روز شنبه گزارش کرد که اینروسیه اعلام کرده که این پهپاد توانایی پرواز در شب و ساعات تاریک را دارد.

روسیه قصد دارد پنج هزار پهپاد در ماه را تولید کند. پهپادهای جدید به میزان یک سوم از قطعات روسی تشکیل شده و در آینده نزدیک سهم آنها به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت. پهپاد «گاستلو» نام دارد و با در نظر گرفتن خواسته‌های اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین که در منطقه عملیات ویژه نظامی در اوکراین کار می‌کنند، ساخته شده است.جنگ پهپادی بین روسیه و اوکراین در هفته‌های اخیر شدت گرفته است و هر دو طرف با انوع پهپاد به مواضع هم حمله می‌کنند.پیشتر شرکت صنایع دفاعی «کرانشتاد» روسیه اعلام کرده بود که پهپادهای «سیریوس» و «اوریون» را به عنوان بخشی از سامانه‌های شناسایی و حمله که به طور مشترک با جنگنده‌ها کار می‌کنند، آزمایش کرده است.

دفتر مطبوعاتی شرکت کرانشتاد اعلام کرد: «پهپادهای سیریوس و اوریون به عنوان بخشی از یک سیستم شناسایی و حمله قادر به عملیات هستند. آزمایش‌ها قبلا با موفقیت اجرا شده است».

بر اساس این گزارش، قابلیت تعامل با هواپیمای جنگنده مستلزم انجام عملیات شناسایی و حمله مشترک است که در آن یک پهپاد و به اهداف دریایی و زمینی حمله می‌کند. در همین حال، هواپیماهای سرنشین‌دار عمدتاً وظایف وسایل تهاجمی را برای حمله به اهداف شناسایی شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام می‌دهند.

قرار است تحویل انبوه پهپادهای جدید سیریوس به نیروهای روسیه در سال ۲۰۲۳ آغاز شود. سیریوس به دو موتور مجهز است. وزن برخاست آن افزایش یافته و می‌تواند محموله بزرگتری را حمل کند. ارتش روسیه در نبرد با اوکراین به پهپادها نیاز مبرمی دارد و از سویی دیگر ارتش آمریکا نیز اوکراین را به انواع پهپادی پیشرفته مجهز می‌کند.

وزارت دفاع اوکراین نیز اعلام کرده با شرکت ترکیه‌ای «بایکار» برای ساخت مرکزی برای بازآماد پهپادها در خاک اوکراین به توافق رسیده است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه