طلا ارزان می‌شود / حباب سکه به زیر ۵ میلیون تومان رسید

محمد کشتی‌آرای، نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار سکه و طلا گفت: قیمت طلا در بازار جهانی تغییری نکرده اما در دیروز شاهد کاهش قیمت طلا و سکه بودیم. این کاهش در شرایطی که قیمت جهانی ثابت بوده، به دلیل کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضا رخ داده است.

 

کشتی‌آرای با بیان اینکه نزدیک شدن به ماه محرم نیز تأثیری در کاهش تقاضا دارد، افزود: در برخی مواقع که قیمت‌ها نزولی می‌شوند، هم تقاضا و هم داد و ستدها کاهش می‌یابد که این امر منجر به کاهش بیشتر قیمت و کاهش حباب می‌شود.

وی افزود: از دیروز تا امروز، قیمت سکه حدود ۷۰۰ هزار تومان کاهشاین فعال بازار طلا درباره حباب سکه نیز گفت: از دیروز تا الان ۳۰۰ هزار تومان از حباب سکه کاسته شده است و در حال حاضر در محدوده ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار دارد. 

 
 

کشتی‌آرای در پیش‌بینی از وضعیت قیمت‌ سکه و طلا در روزهای آینده نیز گفت: به نظر می‌رسد که این روند کاهش قیمت از چند هفته قبل آغاز شده است ادامه‌دار باشد. یکی از علت‌های اصلی آن نرخ ارز است که به دلیل شرایط خوب اقتصادی و سیاسی و تأثیر مثبت ارتباطاتی که با کشورها بوده کاهشی شده است.

وی همچنین درباره نوسان قیمت جهانی طلا نیز گفت: قیمت طلای جهانی در هفته پیش ۳۰ دلار افزایش یافت اما به نظر نمی‌رسد این روند برای آن ادامه‌دار باشد. 

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران در بازار امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون ۳۲۱  هزار تومان شد. سکه طرح جدید ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم ۲۴ میلیون و ۷۰۰ تومان قیمت خورد. قیمت نیم سکه ۱۴ میلیون ۹۰۰ هزار تومان شد و ربع سکه به ۱۰ میلیون تومان رسید همچنین قیمت سکه گرمی در بازار ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است همچنین انس جهانی طلا امروز ۱۹۵۵ دلار شد. یافته و از ۲۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به ۲۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده است. همچنین، قیمت هر مثقال طلا حدود ۱۷۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۵۰ هزار تومان کاهش یافته است. 

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه