تحلیل سریالی دلار / دلار چرا پایین آمد و به کدام سو می‌رود؟

امروز صحبت های رهبری به گمانه زنی های اخیر در مود توافق قوت بخشید. رهبر معظم انقلاب در دیداری که با «جمعی از دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور» داشتند، «چالش بیست‌ساله» هسته‌ای جمهوری اسلامی توصیف کرده و عنوان داشتند: «چه دولت‌هایی که طرف مذاکره‌ ما بودند، چه خود آژانس، وعده‌هایی دادند و به آن وعده‌ها عمل نکردند، بارها، وعده‌های غیرقابل تحقق، بی‌اعتمادی؛ پس بنابراین یکی از دستاوردهای این چالش بیست‌ساله هم همین است که ما فهمیدیم که به وعده‌های اینها، به حرف‌های اینها نمی‌شود اعتماد کرد. اینها دستاوردهای مهمی است.» ایشان تاکید کردند: «زیر بار خواسته‌های زورگویانه و ادعاهای خلاف واقع نروید.» ایشان در عین حال، گفتند: «ممکن است در یک زمینه‌هایی بخواهید توافق‌های بکنید، عیب ندارد، توافق کنید ولی زیرساخت‌ها‌ [هسته‌ای] دست نخورد، اینها خراب نشود.»

 

آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران ، تبادل زندانیان و تداوم و پیشرفت صادرات نفت  و.. از جمله دستاوردهای این توافق می تواند باشد. دلار در پی این اخبار هوشمندانه از چند هفته گذشته روند نزولی به خود گرفته است و از پیک ۵۵ هزار تومان تا به امروز به ۴۸ هزار تومان نیز رسیده است.

با این مقدمه به بررسی نمودار دلار در بازار آزاد می پردازیم. همانظور که مستحضر هستید دلار در بازار آزاد به دلیل دیتاهای مختلف نمودارهایی دارد که اندکی با هم متفاوت هستند 

دلار طبق تحلیل پیش رفت

از دید نموداری همانگونه که پیش تر تحلیل کردیم پیش بینی ما از دلار این است که این ارز در یک الگوی دیامتریک چندین ساله است و همانطور که قبلا هم تحلیل کردیم شاخه (E) تمام شده و این اصلاح ها و نوسانات فرسایشی به منظور تکمیل شاخه (F) خواهد بود. (F) می تواند به صورت یک مثلث یا کارکشن و ترکیبی شکل گیرد که الگوی محتمل را با توجه به انتظار اصلاح فرسایشی و زمانی ، و نه قیمتی مثلث در نظر گرفتیم.

 
 

انتظار داریم دلار چند ماه آتی نوسانی و با هیجانات مثبت و منفی باشد که قطعا اخبار روابط سیاسی و اقتصادی روی آن اثرگذار است . ولی تحلیل ما نشان میدهد دلار باید به حوالی ۴۶ هزار تومان  الی ۴۲ هزار تومان کف قیمت برسد و در این محدوده چند ماهی نوسان کند تا پایان شاخه (F) را ببیند، سپس برگشت و روند صعودی را شروع کند. در برگشت دلار تارگت های بالایی در بلند مدت مد نظر است که به روز رسانی  خواهد شد.

تحلیل سریالی دلار

 

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه