افشای یک فایل صوتی از اعتراف محرمانه ترامپ درباره ایران

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت: چند مبنع مطلع به سی‌ان‌ان گفتند که دادستانهای فدرال به یک فایل صوتی مربوط به تابستان ۲۰۲۱ دست یافته‌اند که در آن دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا تایید می‌کند برخی اسناد محرمانه پنتاگون را در اختیار داشته است که مربوط به «حمله‌ای بالقوه» به ایران است.

این گزارش می‌افزاید: به گفته افرادی که در جریان این موضوع بوده‌اند، این فایل صوتی نشان می‌دهد که ترامپ آگاه بود که پس از خروجش از کاخ سفید، همچنان اسناد محرمانه را در اختیار دارد. دو نفر از این افراد گفتند که در این فایل، از صحبت‌های ترامپ این طور به نظر می‌رسد که او مایل بود این اطلاعات را به اشتراک بگذارد اما به محدودیت‌های شرایط پس از ریاست جمهوری برای فاش کردن اسناد محرمانه واقف بوده است. یکی از منابع مطلع گفت که بخش مربوط به ایران در این فایل صوتی حدود دو دقیقه است و فرد دیگری نیز که از محتوای این فایل مطلع است، گفت که بحث درباره ایران بخش کوچکی از یک دیدار طولانی است.

بنابر گزارش سی‌ان‌ان، جک‌ اسمیت، وکیلی که مسئول رسیدگی به پرونده تحقیقات وزارت‌ دادگستری آمریکا درباره ترامپ است، روی این دیدار به عنوان بخشی از تحقیقات جنایی درباره نحوه عملکرد ترامپ در قبال اطلاعات محرمانه امنیت ملی تمرکز دارد. برخی منابع مطلع می‌گویند، این فایل صوتی می‌تواند به عنوان مدرکی در پرونده‌ای علیه ترامپ به کار گرفته شود که بارها تاکید کرده بود می‌تواند اسناد ریاست جمهوری را نزد خود نگه دارد و آن‌ها را فاش کند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ که در دوران ریاست جمهوری‌اش دستور به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران را طی حمله‌ای پهپادی در بغداد صادر کرد، علاوه بر خروج از توافق هسته‌ای، بازگرداندن تحریم‌های پیشین آمریکا علیه ایران، تحریم‌های تازه‌ای نیز تا آخرین روزهای ریاست جمهوری‌اش علیه ایران اعمال کرد.

او در هم‌نوایی با سیاست‌های جنگ‌طلبانه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی و با مطرح کردن ادعای نقش «ثبات‌زدای» ایران در منطقه و وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای آن-ادعایی که بارها از سوی مقامات ایران رد شده است - اظهاراتی جنگ‌طلبانه را علیه ایران مطرح کرده بود.

در برخی گزارش‌ها، افراد مطلع‌ اشاره کرده بودند که او در جلساتی با مقامات ارشد دولت خود موضوع اقدام نظامی علیه ایران را مطرح کرده بود.

مقامات ایران همواره با هشدار نسبت به چنین اظهاراتی، گفته‌اند که هرگونه اقدام متجاوزانه علیه استقلال و تمامیت ارضی ایران را با تکیه بر توانمندی‌های پیشرفته دفاعی کشور بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه