ممنوعیت ورود مسافر از ۱۳ کشور دیگر به ژاپن

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این ۱۳ کشور شامل مکزیک، جمهوری آذربایجان، باهاما، کابو ورد، کلمبیا، گینه استوایی، گابن، گینه بیسائو، هندوراس، قزاقستان، مالدیو، سائو توم و پرینسیپ و اروگوئه هستند.

مسافران خارجی از جمله ساکنان دائمی ژاپن که طی دو هفته گذشته به این کشورها سفر کرده باشند مشمول قانون جدید خواهند بود.

افزایش لیست کشورهای ممنوع الورود به ژاپن پس از آن صورت گرفت که وزارت امور خارجه این کشور روز سه شنبه هشدار سفر برای این ۱۳ کشور را به سطح ۳ رساند یعنی دومین اخطاری که اتباع ژاپنی را ترغیب می کند از هرگونه مسافرت به این مناطق خودداری کنند.

با این حال تعداد کشورها و مناطقی که در لیست سیاه ژاپن قرار گرفته اند به ۱۰۰ کشور از جمله ایالات متحده، چین و کل اروپا رسیده است.

ورود گردشگران خارجی به ژاپن در حال حاضر به شدت کاهش یافته است رقم گردشگران در ماه های اخیر بیش از ۹۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت داشته است و ضربه بزرگی به سومین اقتصاد بزرگ جهان وارد کرده است.

اگرچه اتباع ژاپنی از ممنوعیت ورود معاف هستند اما لازم است پس از ورود مجدد به کشور، آزمایش کرونا بدهند و دو هفته خود را قرنطینه کنند.

ویروس کرونا تا کنون ۱۶ هزار و ۲۰۳ تن را در ژاپن مبتلا کرده است که ۷۱۳ تن آنها فوت شده و ۱۰ هزار و ۳۳۸ تن هم درمان شده اند. این کشور در حال حاضر دارای پنج هزار و ۱۵۲ مبتلا است که وضعیت ۲۴۵ تن آنها وخیم گزارش شده است.

آمار مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در ژاپن به ۶ نفر در هر یک میلیون نفر و آمار ابتلا نیز به ۱۲۸ تن در هر یک میلیون نفر رسیده است ژاپن دارای ۱۲۶ میلیون نفر جمعیت است.

 

 

لغو وضعیت اضطراری 

با این حال ژاپن وضعیت اضطراری در حدود ۸۰ درصد از استان های کشور را پیش از برنامه زمانی اعلام شده، لغو کرد نخست وزیر آبه شینزو روز پنجشنبه گفت که دولت تصمیم گرفته است وضعیت اضطراری در ۳۹ استان را لغو کند ولی برای هشت استان این وضعیت همچنان برقرار باقی می ماند.

آبه گفت که دولت اعلام لغو وضعیت اضطراری در سایر مناطق کشور از جمله توکیو و اوساکا را از هفته آینده بررسی خواهد کرد در حال حاضر قرار است وضعیت اضطراری تا پایان ماه مه (۱۱ خرداد) ادامه داشته باشد.

آبه در یک نشست خبری گفت که کارشناسان و مقامات دولتی بعد از بررسی تعداد موارد اخیر ابتلا به کرونا و شرایط سیستم آزمایش گیری و درمانی هر منطقه تصمیم گرفتند وضعیت اضطراری در بخش هایی از کشور را لغو کنند.

آبه گفت همیشه احتمال بازگشت موج جدیدی از شیوع این ویروس وجود دارد اگر موارد ابتلا افزایش پیدا کند، دولت ممکن است دوباره وضعیت اضطراری اعلام کند او گفت جلوگیری از افزایش مبتلایان همزمان با از سر گیری فعالیت های اقتصادی و اجتماعی، یک چالش است.

انجام آزمایش آنتی بادی در ژاپن

وزارت بهداشت ژاپن انجام آزمایش های پادتن (آنتی بادی) در مقیاس بزرگ را آغاز خواهد کرد تا دریابد که ویروس کرونا تا چه حد در این کشور گسترش یافته است این وزارتخانه ماه آینده میلادی این طرح را در توکیو، استان اوساکا در غرب و استان میاگی در شمال شرق این کشور آغاز خواهد کرد.

این وزراتخانه در هر یک از این مناطق تقریبا سه هزار نفر را بطور اتفاقی انتخاب کرده و از آنها نمونه خون خواهد گرفت اگر بدن فردی دارای پادتن در مقابل ویروس کرونا باشد مشخص می شود که به این ویروس مبتلا شده بوده است.

این وزارتخانه در نظر دارد از نتایج این آزمایش برای ارزیابی اینکه ویروس کرونا در مناطق یاد شده تا چه اندازه گسترش یافته است، استفاده کند.

این وزارتخانه همچنین امکان رسیدن به یک مصونیت جمعی که در آن نسبت زیادی از افراد در مقابل این ویروس مصون هستند و از گسترش آن جلوگیری می کنند را مورد بررسی قرار خواهد داد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه