سکه کوتاه آمد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای، در رابطه با هفته پرتغییر برای بازار سکه و طلا داخلی، اظهار کرد: در یک هفته اخیر قیمت‌ها افزایشی پیش رفت اما نکته قابل توجه اینجاست تا روز چهارشنبه قیمت انس جهانی تغییر چندانی نداشت و در محدود ۱۷۰۰ دلار بود اما طی دیروز و امروز(جمعه) قیمت جهانی طلا تا ۱۷۳۳ افزایش یافته و تقریبا افزایش ۳۰ دلاری را تجربه کرده است.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و سازندگان طلا و جواهر طلا تهران ادامه داد: اما از روز گذشته به دنبال کاهش قیمت ارز در داخل کشور، برخلاف افزایش قیمت انس جهانی، شاهد کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی بوده ایم. در  هفته‌ای که گذشت قیمت سکه در بازار آزاد (بازار فیزیکی که معاملات در آن انجام می گیرد)، تا هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافت اما در آخرین معاملاتی دیروز و امروز، هفت میلیون و ۵۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: البته این درحالی است که ابتدای هفته سکه شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است اما باتوجه به رشدی که در اواسط هفته کرده و تا هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بالا رفت، می توان گفت که از روز گذشته از اوج خود فاصله گرفته است.

کشتی آرای تاکید کرد: علاوه براین در این هفته همین افزایش روزانه یا در واقع افزایش نوسانات قیمت ارز و قیمت سکه و طلا در بازار داخلی باعث شد که تقاضای شدیدی در بازار برای سکه شکل بگیرد و حباب آن تا ۴۵۰ هزار تومان هم افزایش پیدا کند اما از روز گذشته، با توجه به کاهش قیمت ارز، قیمت سکه و همچنین کاهش تقاضا، حباب سکه نیز تا ۳۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

وی در مورد آخرین قیمت سکه و طلا در بازار داخلی اظهار کرد: سکه طرح جدید هفت میلیون و ۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه های یک گرمی نیز یک میلیون تومان قیمت دارند. علاوه براین در حال حاضر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۸۵ هزار تومان و هر مثقال طلا دو میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است. آخرین قیمت هر انس جهانی نیز ۱۷۳۳ دلار است.

این در حالی است که در روزهای دوشنبه و سه شنبه، در پی اختلاف به طور متوسط نیم میلیون تومانی قیمت سکه در بازار آزاد و بورس کالا و همچنین باز شدن پای برخی بانک‌ها به این میدان، چشم بازار به تابلو بورس ماند و روند چندین ساله خود که بورس از قیمت‌های رسمی بازار طلا اثر می‌گرفت، تغییر داد.  اختلاف قیمت بالای بازار آزاد و بورس ، تقاضا برای خرید از بازار و عرضه در بورس را به شدت افزایش داد که سبب افزایش قیمت ها نیز شد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه