چین ۴.۷ میلیارد ماسک به آمریکا صادر کرده است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «تسویی تیان کایی» سفیر چین در آمریکا در گفت و گو با "سی سی تی وی" تلویزیون مرکزی چین اظهار کرد: ما همیشه بر تقویت همکاری دو کشور چین و آمریکا برای مقابله با شیوع کرونا پایبند هستیم.

وی ادامه داد: تا کنون تعداد بسیار زیاد و قابل توجهی از لوازم بهداشتی که آمریکا از چین خریداری کرده یا استان ها، شهرها و گروه های اجتماعی مختلف چین به آمریکا اهدا کرده اند، به این کشور رسیده است.

سفیر چین در آمریکا همچنین در واکنش به این سئوال که «یک شهردار آمریکایی اعلام کرده بود فکر می کرد در نوامبر سال ۲۰۱۹ به آنفلوانزا مبتلا شده اما در آزمایش اخیر در بدن او پادتن ویروس کرونا پیدا شده است، آیا این خبر در آمریکا انتشار و بازتاب یافته و آمریکایی ها به این خبرها چگونه نگاه می کنند؟» گفت: اگرچه در آمریکا روزانه تعداد زیادی انواع اخبار تولید می شود که شامل اخبار جعلی هم می شود اما در حال حاضر در خارج از چین، مورد ابتلا به کرونا که زودتر از شیوع این بیماری در چین شناسایی شده، وجود دارد.

تیان کایی ادامه داد: به نظر من، درباره موارد مبتلا به کرونا یا همان کوئید ۱۹ چند مفهوم باید روشن شود نخست این که محل اعلام نخستین مورد ابتلا به کرونا به معنی محل به وجود آمدن ویروس نیست قبلا تعداد زیادی از افراد فکر می کردند که نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس جدید در شهر وو هان شناسایی شده است اما در حال حاضر وضعیت تغییر کرده و مواردی از ابتلا به ویروس کرونا زودتر از ووهان تشخیص شده است.

سفیر چین در ادامه آمریکا ادامه داد: معنی این پدیده به بررسی و حل و فصل از سوی دانشمندان نیاز دارد درباره منشاء کرونا جدید، محافل علمی به طور گسترده بر این باورند که این ویروس در طبیعت به وجود آمده و ساخت آزمایشگاه نیست.  

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز چهارشنبه در سراسر جهان به سه میلیون و ۷۲۷ هزار نفر رسیده است که ۲۵۸ هزار و ۳۰۰ تن آنها فوت شده و یک میلیون و ۲۴۲ هزار نفر هم بهبود یافته و بقیه همچنان با این بیماری درگیر هستند آمریکا با یک میلیون و ۲۳۷ هزار مبتلا در صدر مبتلایان است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه